Selle aasta 1. juulist avas Euroopa Liit vabale konkurentsile riigisiseste veoste turu, mis võimaldab ELi liikmesriikide veofirmadel sooritada mistahes riigi territooriumil riigisiseseid vedusid.
Nii võivad välismaised veofirmad ilma erilubadeta tulla ka Rootsi transporditurule. Kuna Rootsi vedajate kulud on oma peamiste konkurentide taanlaste ja hollandlaste kuludest keskmiselt 20 protsenti kõrgemad, on välismaistel firmadel rootslaste turuosa kergesti üle võtta. Poolaga võrreldes on Rootsi veofirmade kulud isegi 44 protsenti kõrgemad.
Hiljutise uurimuse andmeil on iga kolmas raskeveok Rootsi teedel välismaist päritolu. Lisaks võimaldab vajalike seaduste puudumine musta tööjõu kasutamise.
«Teame, et iga kahe kuu tagant tuuakse Leedust Rootsi autojuhte, kes siin Rootsi autodega kaupu veavad. Nad töötavad palju madalama palga eest ning ilma tööloata,» ütles Rootsi transporditööliste ametiühingu esimees Hans Wahlström.
Ametiühing on alustanud rikkumiste kaardistamist, et materjal hiljem politseile üle anda.
Rootsi veofirmade liit nõuab valitsuselt maksukoorma kergendamist, mis looks Rootsi vedajatele konkurentidega võrdsed tingimused. Eelkõige nõutakse sotsiaalkulude ning diislikütuse aktsiisi alandamist. Vastasel juhul ähvardavad veofirmad riigist lahkuda. Mõned firmad on seda kulude kokkuhoiu eesmärgil juba ka teinud.
Valitsus on lubanud autovedajate kaebust uurida.
Autor: DI