• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoili kaart läheb rahvusvahelisse ristkasutusse

Statoil Eesti hakkas teisipäeval väljastama rahvusvahelist Statoil Routexi krediitkaarti, mis on mõeldud vaid juriidilistele isikutele.
Statoil Eesti ASi kliendikaardi müügijuhi Helle Kirsi sõnul on Statoil Routexi näol tegemist proffide kaardiga, mis on mõeldud eelkõige firmadele, kelle autodel on pidevalt asja piiri taha. Peale bensiinijaamade on Statoil Routex kasutatav samuti tasulistel teedel, tunnelites, sildadel ning tollipunktides maksevahendina.
Kaardi saamiseks tuleb firmal sõlmida Statoil Eesti esindajaga kolmeaastase tähtajaga leping, kus määratletakse ka taotletav krediidilimiit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui senisel Statoili kaardil oli kolm taset, siis uuel on eri variante kuus. See võimaldab firmadel piirata kaardi kasutamist -- nt võib lubada diiselmootoriga auto juhil osta vaid diislikütust. Helle Kirsi hinnangul on kaarditurul tugevaimateks konkurentideks Euroshell ja DKW. Shell on pärast EK tanklaketi omandamist tugevalt esindatud ka Eestis.
Routexi abil saab firma tagasi taotleda käibemaksu Statoil Routexi krediitkaardiga sooritatud ostudelt, mis on tehtud riikides, millel on Eestiga sõlmitud vastav kokkulepe.
Kliendi jaoks muutub asjaajamine lihtsamaks, sest senise paki eri vääringus arvete asemel saab firma Statoililt kuu alguses ühe Eesti kroonides arve, millel tuuakse välja kõigi firmale kuuluvate kaartidega tangitud kütusekogused, autode spidomeetri näit, tankimiskohad ja muu info.
Routex on Euroopa suurimaid kütusekrediitkaardi süsteeme, ühendades selliseid bensiinijaamade kette nagu Statoil, British Petroleum, Aral, Italiana Petroli ja alates 01.01.99 ka Austria tanklakett OMV.
Statoil Routexi krediitkaarti aktsepteerib makse-
vahendina enam kui 14 000 bensiinijaama 28 Euroopa riigis. Eesti jaoks olulistest maadest pole esialgu nende seas Soomet, küll aga saab Routexiga hakkama Lätis ja Leedus.
Peale selle hakkab Routex peagi kehtima veel Bulgaarias, Horvaatias ja Sloveenias. Routexi süsteemiga ühinenud tanklaid on ka Venemaal, kuid nende arv on imepisike. Vaid Moskvas on esindatud British Petroleum ning Murmanskis tegutseb üks Statoili teenindusjaam.
Senised Statoili krediitkaardid jäävad Eestis alates 1. juunist 1999 kasutusse vaid siseriiklikult.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele