Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitse riske neid vältides ja ennetades

    Turva-alaste küsimuste iseendale esitamise abil tehtud riskianalüüsi tulemusena saab koostada nn riskide valitsemise programmi, millega saab firmasisese kahju viia minimaalseks.
    Riskide valitsemise abinõud on järgmised:
    Riskide vältimine. Selle meetodiga vähendatakse riski toimumise tõenäosust miinimumini. Näiteks loobutakse ohtlikust marsruudist kauba toimetamisel ühest punktist teise, valitakse pikem, kuid ohutum tee.
    Riski vähendab ka see, kui ühe firma võtmeisikud ei reisi kunagi samas lennukis, autos või mujal.
    Riskide jaotamine. See on meetod, kus osaliselt kannab vastutust mõni teine firma. Näiteks rendipinnal tegutseva firma puhul kannab õnnetuse korral suuremad kahjud kinnisvara omanik.
    Kindlustamine. Siin riske küll võetakse, kuid võimaliku kahju kannab/korvab osaliselt või täielikult kindlustusfirma.
    Riskimine. Siin tegutsetakse, järelikult ka riskitakse, samas ollakse valmis kõikideks võimalikeks olukordadeks.
    Valmistumiseks on otstarbekad koolitused, turvaseadmed, juhised jne. Siiski on kaubandus-
    turvalisus Eestis suhteliselt uus teema ja head, profesionaalset koolitust võib kohapeal saada ehk 5--7 aasta pärast.
    Mõnedel turvafirmadel on hea kogemus kaupluste turvamisel, kuid see on vaid pool teemat. Kaupluse sisemine turvalisus on palju laiem ja keerulisem.
    Kaod kauplustes võib tinglikult jaotada kolme gruppi: loomulikeks, inimlikust eksimusest põhjustatud ja kuritegelikeks kadudeks.
    Teooriaid kadude jagunemise kohta on mitmesuguseid. Ühed pakuvad välja kõikidele kaoliikidele 1/3, teised jaotavad kuritegelikud ja ülejäänud kaod võrdsetesse osadesse.
    Jaotus oleneb suurel määral sellest, millise riigiga, linnaga, kaupluse tüübiga, klientuuriga, ümbrusega on tegemist. Eestis on kuritegelik kadu tunduvalt suurema osatähtsusega kui Rootsis, Saksamaal, Inglismaal. Pakun välja, et Eestis võiks olla kuritegelik kahjum keskmiselt ca 70--75% kogukahjumist.
    Oluline on kaupluseomanikul eristada, kuidas jaguneb kuritegelik kahjum omade ja võõraste vahel. Kõik oleneb jälle asjaoludest: ümbrusest, klientuurist, piirkonnast jne.
    Kindlasti on suur vahe väliste varaste osatähtsusel näiteks võrreldes Tallinna Kaubamaja või Stockmanni Järve või Keila kaubamajaga.
    Sisemiste varguste osakaal oleneb suuresti kaupluse personali usaldusväärsusest. Julgen eakamatest inimestest koosnevat kaua koos töötanud kollektiivi eelistada noortele, kes soovivad ennast teostada pigem väljaspool tööaega.
    Oluline on siin ka materiaalne vastutus. Võimalus on maksta kindlat palka igal juhul, olenemata kadudest ja eeskirjade täitmisest või siduda vastutus sissetulekuga.
    Tähtis osa on sisekorral, fikseeritud nõuetel, nende täitmise kontrollil ja sanktsioonide rakendamisel.
    Rakendada saab ennetavaid turvameetmeid: kaameraid, tootekaitse- ja kassakontrolliseadmeid. Need panevad mõtlema, et varastada on raske ja riskiprotsent suur.
    Välimiste varguste puhul tuleb arvestada, et professionaalsed vargad teevad kiiresti kindlaks, kuidas töötab turvameeskond, kuidas on korraldatud ligipääs kontoriruumidele, ladudele, mis tasemel on videovalve, elektrooniline valve, kaubakaitsesüsteem jne.
    Autor: Marko Saar
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.