Alates 15. veebruarist peab rahvusvahelise transpordi teenust osutaval autovedajal olema ette näidata litsentsikaart. Litsentsikaardi väljaandmist korraldav teede- ja sideministeeriumi määrus ehmatab autovedajaid kohustusega esitada kaardi saamiseks Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonile (ERAA) liisingufirmadega sõlmitud originaallepingud.
Autovedajate hirm, et neid sunnitakse esitama kolmandale osapoolele konfidentsiaalseid lepinguid, on ülepaisutatud.
ERAA ei huvitu autovedajate liisingulepete finantsinfost. Teede- ja sideministeeriumi määruses on küll kirjas, et kui sõiduk on renditud, siis peab ettevõtja litsentsikaardi taotlemiseks esitama litsentsikaardi väljaandjale (ERAA-le) rendilepingu või liisingulepingu (originaali). ERAAst kinnitati, et neid rahuldab ka lepingu tiitelleht, kui sealt saab selgelt välja lugeda, kes kellele missugust autot rendib (oleks arusaadav, kellele kuulub vedu teostav auto). Liisingu intresside, maksegraafikute jne vastu huvi ei tunta.
Liisingufirmad ei keela liisingulepete avalikustamist. Teet Parring Eesti Tööstusliisingust kinnitab, et nemad ei takista kliendil lepingut avaldada.
«Pole meie huvides, et kliendi töö seetõttu seisma jääb,» lausub ta.
ERAA-le võib originaalliisingulepingu ka ilma liisingu tingimusteta esitada. Tööstusliising on teinud oma klientidele lepingutest väljavõtteid, kust on välja jäetud konfidentsiaalne info (intressid, maksegraafikud jne). Selline väljavõte on kinnitatud originaalallkirjade ja pitsatitega. Rahul on veofirma ja liisingufirma ning selline dokument rahuldab ka ERAAd.
Muidugi lahenduvad segadused ka pärast seda, kui esimese ehmatuse üle elanud autovedaja tormab ERAAsse muret kurtma ja õigust nõudma. Veel parem on aga segadusi ennetada ja uued nõudmised määrustes täpselt lahti kirjutada.