15 märts 1999

Kelmi edu sõltub firma tähelepanust

Tööriistu petavad välja kindlad isikud ja grupid, seetõttu on pettused sarnased.

Firmasse saabub isik, tellib kauba ning esitab voli- ja garantiikirjad, mis hiljem osutuvad võltsituiks. Kelm tuleb firmasse tipptunnil, ennelõunal või vahetult enne tööpäeva lõppu, kui töötajate mõtted on mujal. Eelistatuim aeg on reede õhtupoolik.

Kauba järele saabub sama või mõni teine isik. Sageli esitab ta võltsitud maksekorralduse ja lahkub, jättes tavaliselt maha 60 000kroonise kahjusumma.

Firmajuhid põhjendavad kaupade väljastamist tundmatutele isikutele ja kontrollimata firmadele konkurentsiga, klientide vähesuse ja nende kaotamise kartusega.

Põhiliselt teevad firmad ühtesid ja samu vigu. Ei kontrollita garantii- või volikirja väljastanud firmast, kas nad teavad sellest tehingust ja isikust midagi. Usaldatakse kliendi antud telefoninumbreid, need aga võivad olla GSM-kõnekaartide, taksofonide või suvalised telefoninumbrid. Antud numbrilt võidakse algul isegi vastata ning anda valeinformatsiooni.

Firmad unustavad, et äriregister on avalik ja B-kaarte võib saada iga isik. Pangast ei kontrollita, kas ülekanne firma kontole on tegelikult laekunud. Ka kiirustatakse kauba väljastamisega, isegi uue ja tundmatu kliendi puhul.

Autor: Marek Helinurm

Hetkel kuum