Väikefirmade töötajatel, kes soovivad oma telefonikõnesid salvestada, on seni olnud kolm võimalust:
1. kasutada kõne salvestusvõimalusega automaatvastajat (miinused -- puudub võimalus kasutada jaama süsteemitelefoni, salvestuse pikkus on piiratud, salvestise säilitamine on raskendatud või võimatu);
2. kasutada magnetofoni lisaliidest süsteemitelefonil (miinused -- vajab eraldi magnetofoni salvestamiseks, süsteemi saab kasutada ainult sellelt telefonilt, millele seade on ühendatud, lahenduse maksumus algab koos magnetofoni ning adapteriga 2500 kroonist);
3. automaatne linnaliini ja telefonijaama vahele ühendatav kõnesalvestussüsteem kõikide kõnede automaatseks salvestamiseks (miinuseks kõrge hind, maksumus võib olla 20 000--50 000 krooni).
Need lahendused pole väikefirmadele kõige sobivamad. Suurfirmad saavad kasutada kolmandat lahendust, mis ära jagatuna kõigi jaama abonentide vahel ei maksa enam liiga palju. Kolmas lahendus sobibki pigem suurtele börsiettevõtetele, pankadele, politseiasutustele, kus on tarvis salvestada kõik kõned.
Uudne ja odav lahendus RecoTel ISDN sobib neile, kes soovivad salvestada mugavalt näiteks telefoni teel sõlmitavaid lepinguid ja telefonikoosolekuid. Süsteem sobib ka selleks, et teha kõnest hiljem märkmeid või säilitada vestlust kui pooltevahelist kokkulepet kuni kirjaliku leppe sõlmimiseni.
Salvestussüsteem ühendatakse telefonijaama ISDN S0 abonentliinile ning seda saavad kasutada kõik telefonijaama abonendid, kellele on selleks õigus antud. Kõik kõned salvestatakse koos kellaaja, kuupäeva, kõne pikkuse ning salvestaja nimega arvutites kasutatavasse standardsesse .wav-formaati, mis võimaldab hiljem salvestust kuulata mistahes helikaardiga arvutist.
Salvestaja saab sisse lülitada oma telefoniaparaadilt ka kõne ajal. Süsteem võimaldab salvestada ka mobiiltelefonide kõnesid.
Autor: Ivo Remmelg