Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas võidelda musta turu vastu?

    Valitsus ei kavatse langetada tubaka-, alkoholi- ja mootorikütuseaktsiise, vaid tugevdada kontrolli musta turu üle.
    Aktsiisid on viimasel kahel aastal järsult tõusnud ja valitsusel on plaan neid mõnda aega mitte tõsta. Aktsiiside alandamise otsus oleks poliitiliselt väär. Küll on kavas alandada mootorsõidukiaktsiisi, mille kinnitamist valitsus loodab enne riigikogu suvepuhkust. Aktsiiside alandamise asemel on valitsusel kavatsus tõsta musta turu kontrolli, luues maksuladude süsteemi. (BNS 23.04)
    Eesti turg on praegu 50% ulatuses salaviina käes. Viinatootjate liidu arvates peaks riik lõpuks hakkama oma raha korjama. Selleks on ainult üks variant -- totaalne kontroll. Karistamise mehhanism ju puudub. Ma tahaks oma silmaga näha inimest, kes on saanud karistada salaviina müügi pärast. Pigem anna veel pudelid tagasi kah, sest need olid oma tarbeks või ämma tulevasteks peiedeks.
    Tegin arvestuse, et riik kaotab päevas miljon krooni. Riigieelarvesse on planeeritud 1,13 miljardit krooni aktsiisimaksu. Jagame selle 365ga, saame 3 miljonit päevas, teeme tagasihoidliku prognoosi -- 30% salaviina käes, saame miljon krooni. Aktsiiside langetamine on tehniliselt keeruline. Küll aga ei tohiks neid enam tõsta.
    Tarbija oleks rahul, kui aktsiisi langetataks. Teistpidi, kui riik on mingid maksud kehtestanud, peaks ta suutma ka nende laekumist kontrollida. Eks me kõik tea, et teed on kehvad. Kui kütuseaktsiis kehtestati, siis lubati, et see raha läheb teedeehitusse -- ei tea 100%, kas ta läheb sinna.
    Kui kütusel ei oleks üldse aktsiisi, ei oleks midagi riigile maksmata jätta ja selline mõiste nagu «must kütus» peaks kaduma. Samas, Euroopas on aktsiis veel kõrgem kui meil. Elatustase ka. Kas peame just eesmärgiks sättima, et aastaks 2001 saavutame aktsiisi osas Euroopa miinimumtaseme. Ei tea, kas me elatustasemelt ka selleks ajaks sinna jõuame. Küll võiks riik mõelda selle peale, et aktsiis viia astmeliseks sõltuvalt kvaliteedist.
    Raske kommenteerida. Kui valitsus on nii otsustanud, on ta lähtunud millestki, ja arvan, et see miski on arvestus -- kui aktsiisi langetada, on saamata jääv tulu liiga suur.
    Kui nüüd aga võtta puhas leht ette, siis loomulikult lükatakse igal aktsiisitõusul mustale turule auk lahti. Kui võidelda musta turu vastu, tuleb aktsiisitõusu eel selge majanduslik analüüs teha. Olen sügavalt veendunud, et see aktsiisitõus, mille eelmine valitsus tubaka, alkoholi, kütuse ja autode puhul tegi, on piirist üle.
    Loomulikult oleks kõige efektiivsem aktsiisi langetamine, aga võitlus alates avastamise efektiivsusest ja karistuste tugevdamisest on samuti hädavajalik. Kui aktsiis on ka väiksem, on musta turu hind ikkagi madalam kui ametlik. Võidelda selle vastu on igal juhul vaja.
    Valitsuse otsus on tingitud sellest, et eelarve on pingeline. Number, mis tuleb kõrgema aktsiisi pealt, on absoluutnumbris suurem kui see, mis tuleb madalama pealt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.