Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Traditsioonilised müügioskused on tänapäeval kasutud

    Einstein ütles kord, et ainuke asi, mis ei muutu kunagi, on viis, kuidas me mõtleme. See lause pole kunagi olnud tõesem kui täna.
    Need, kes jätkavad müügikoolitustel traditsiooniliste müügitehnikate õpetamist, aitavad kaasa tootlikkuse langusele. Kuid uudsed lähenemised koolitusele on võimelised õpetama müügiesindajatele vajalikke teadmisi, kuidas muuta konkurentsivõimeliseks oma toode, hind või teenus.
    Traditsioonilised müügikoolitused rõhuvad kolmele põhieesmärgile:
    - õpetada müügiesindajatele, kuidas müüa;
    - panna rõhku kindlatele müügioskustele;
    - teenida rohkem raha.
    Nende põhieesmärkide viga on selles, et tänapäeva turusituatsioonis ei ole nad enam tõhusad. Sarnast lahendust võivad pakkuda paljud firmad, kuid suund nendele eesmärkidele ei lisa väärtust ega suurenda kasumit.
    Organisatsioonid vajavad müügikoolitusprogramme, mis ei püüa vastata tänastele müügiprobleemidele eilsete lahendustega. «Kui ese ei ole katki, ära teda paranda» on ohtlikult vanamoodne mõtlemine.
    Müügimeeskonna ülesanne on võita turundussõda esireas, kuid see ei tähenda iga lahingu võitmist. On vaja arusaamist, kuidas investeerida oma vähesed vahendid lahingusse, mida on kõige tõenäolisem võita, ja kuidas loobuda nendest, mis on lootusetud.
    Firmad peavad lõpetama müügiesindajate loomise, kes ei suuda ise vastu võtta otsuseid, nagu näiteks võimaluste määramine.
    Mitmetahulisele müügile on tavaliselt omane, et palju inimesi peab andma oma heakskiidu või tegema palju eeltööd, enne kui otsus ostmise kohta on tehtud. Sellise müügi puhul on vaja pidevalt suhelda ostjafirma eri tasanditega, mis nõuab suurt aja- ja vahendite kulu nii müüjalt kui ka potentsiaalselt ostjalt.
    Firmad, kes tegelevad mitmetahulise müügiga, peavad olema võimelised looma alternatiive muul viisil kui uutesse ressurssidesse investeerimine. Nad peavad lõpetama müügiesindajate õpetamise, kuidas müüa, ning alustama õpetamist, kuidas võita. Müügimeestele makstakse selle eest, et nad võidaksid müüke, ja nad on kõrini täis topitud manipuleerivaid, erinevatel tehnikatel põhinevaid meetodeid, mis ei too tulemust.
    Võitmine ei tähenda ostja töötlemist, kuni tal ei ole muud võimalust kui osta. Võitmine tähendab, et müügiesindaja teab, kuidas võita kliente, oskab näidata firma väärtust. Ta teab samuti, kuidas lüüa konkurendi pakkumist ning kuidas eristada ennast ja oma firmat konkurentidest.
    Nii nagu turg areneb, peavad seda tegema ka koolituseesmärgid.
    Müügiesindajad peavad veel teadma, kuidas valida võimalusi, mis põhinevad võidu tõenäosusel. See nõuab sügavamaid arusaamisi, kuidas äri areneb eri tasanditel.
    Igaüks, kes on kaotanud konkurentidele nõrgema pakkumise tõttu, teab firmasisese poliitilise sisekliima tundmise väärtust. Seal on kaotatud ja võidetud palju tehinguid.
    Pole olemas suuremaid võimalusi müügi kasvatamiseks kui arendada meeskonnaoskusi, otsustamisoskusi ja strateegilist planeerimist.
    Aeg, kui ostjaks oli üks inimene, on ammu asendatud mitmetahulise müügiga. Nüüd peavad üksikud müügiesindajad käituma meeskonna juhtidena.
    Nende kohustus on luua müügiprojektide strateegiaid ja juhtida müügiüksuse tööd. Sellega toimetulekuks on vaja uut tüüpi oskusi ja uut juhtimise tasandit.
    Õpetus, kuidas arendada ärivaistu, mis on seotud müügiprojekti organiseerimisega, peaks olema uus koolituse suund.
    Lõpuks, iga müügiprojekti eesmärk peab olema investeeringute tagasiteenimine. Iga hinna eest võitmine ei ole hea äri. Lihtsalt öeldes, projekti kaotamine maksab sama palju kui selle võitmine.
    Tehingu põhirõhk ei tohi olla asetatud tehingu suurusele, vaid võimalusele olla edukas.
    Firmad peavad lõpetama müügiesindajate sundimise vanamoodsatesse, traditsioonilistesse rollidesse ja hakkama nägema neid kui turuarenduse spetsialiste.
    Müügikoolitus peab asuma juhtima müügiprotsessi väljatöötamist ja strateegiaid nende elluviimiseks, et tulemused oleks mõõdetavad. Firmad, kes on edukad järgmisel sajandil, teavad, kuidas leida ja ära kasutada erinevaid võimalusi.
    Autor: Greg Mathers
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.