Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Palkmajad müügis Internetis
«Äriidee tuli mulle Ameerikas, kus ühes suvelaagris nägin sealseid lapsi suure imestusega näpuga ehtsast puidust majakesi katsumas,» räägib ASi Arasnet juhatuse esimees Andrus Soidik. Tema idee on viia kõik Eesti palkamajade tootjad Interneti kaudu maailma turule.
Kuigi alguses suhtusid sõbrad tema mõttesse suure umbusuga, on viimaste kuudega kaheksa noort fanaatikut asja siiski ellu viinud. See on Eestis esimene katse luua ühe tootmisharu esindajatele ühine Interneti turundusorganisatsioon.
Peale selle, et koondatult on kergem tähelepanu võita, saab üheskoos kasutada ka suhteliselt kalleid võimalusi alates keskmisest suurema kiirusega serveri muretsemisest kuni asukoha ostmiseni Interneti otsingumootorite eelisjärjekordades, räägib Soidik.
Kõige uhkem on Soidik aga palkmajade müügikataloogi loomise üle, mida ta Internetis kolades ise veel kuskil näinud ei ole. Kui alguses oli juttu firmade koondamisest tootjatekeskselt, siis müügikataloogis on otsingute aluseks välja toodud palkmajad. Sobiliku hoone leidmisel saab sellele klikkides näha hoone kohta põhjalikku teavet. Lisaks võib kõikide tootjate toodangust sobiva leidmiseks teha päringu maja parameetrite ja tingimuste kohta, misjärel ilma pikema sorimiseta sulle sobilikud majad ekraanile tulevad. «Diilereid ei huvita mingisugused tundmatud firmad, nad tahavad näha maju,» nendib Soidik.
Palkmajade tootjatelt võetakse esialgu raha vaid püsikulude katmiseks, mis on kokku mõnisada krooni kuus. «Meie samal ajal rabeleme kasvõi nahast välja, et võimalikult aktiivselt tootjatele partnereid leida -- võtame ühendust välismaiste diileritega, levitame ennast Interneti temaatilistes võrgukataloogides, otsingurobotites ja organisatsioonide linkides,» loetleb Soidik, lisades, et tasu küsitakse lepingust teatud protsendi näol alles siis, kui Eesti tootjad on nende pingutuste tulemusena majadele ostjad leidnud.
Palktare müügidirektor Allan Mõistus tunnistab, et tema tundis selle projekti vastu huvi juba enne seda, kui see lõplikult välja töötati. Selleks, et uues projektis pikemaajaliselt osalema hakata, soovib Mõistus ära oodata Interneti müügisüsteemi lõpliku käivitamise.
Praegu pole näiteks veel teada, millised on tulevikus lepingutingimused, lausub ta.
Eesti Puutööliidu tegevdirektori asetäitja Märt Rahamägi räägib, et palkmajade internetimüügi esialgsel tutvustusel oli selle vastu huvi suhteliselt leige.
«See võis olla tingitud asjaolust, et praegu on meie palkmajade tootjate toodangu vastu nõudmine palju suurem, kui neil selle täitmiseks võimsust jätkub,» märgib Rahamägi, «kuid mina arvan, et tulevikku sellel asjal on kindlasti -- kogu maailm on ju Internetikaubanduse poole teel.»
Eesti palkmajad internetis:
http://www.palkmajad.ee/