Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg paadid vette lasta

    «Inimesed, kes peavad auto tehnilist ülevaatust loomulikuks, arvavad tihtipeale, et paadiga võib niisama merele minna, ometi võib meri maanteest hoopis ohtlikum olla,» arvab veeteede ameti väikelaevade registri büroo juhataja Rein Promet.
    Paatide ülevaatus toimub paadi asukoha järgi, registreeritakse aga alus omaniku elukohas. Seega ei pea Saaremaal paati omav tallinlane seda ülevaatamiseks pealinna tirima. Küll aga peavad ranna- või suvilaelanikud, kes oma paadi pärast veeskäiku lihtsalt kaldale tõmbavad, selle lähimasse sadamasse transportima.
    Maardu külje alla asuva Saviranna küla põliselanik Andrus Haab (39) ütleb, et kõige rohkem teebki talle muret, kuidas oma 90 kilo kaaluv ja ligi viis meetrit pikk paat 25 kilomeetri kaugusele Neeme sadamasse viia. Kohustuslikku varustust koguneb nii palju, et see tuleks kummipaadiga järel vedada.
    Ülevaatustasu oleneb paadi pikkusest ja vanusest. Tänavu on see mõnevõrra väiksem. Kui mullu tuli meetri pealt tasuda 25 krooni, siis nüüd üksnes 5 krooni. Kümne aasta vanune lahtine aerupaat pikkusega kuni viis meetrit läheb näiteks 25 krooni maksma. Mootorpaadi meetri peal tuleb tasuda 25 krooni, kinnise kaatri või jahi eest kaks korda enam.
    Sõudepaadilt ei nõuta enam päästerõngast ega pürotehnikat. Suure kergendusena ei pea alla 7 meetri pikkuse ja valgel ajal sõitva sõudepaadi omanik enam juhieksamit sooritama. Ainukese lisatingimusena nõuavad ülevaatajad nüüd, et päästevestidel oleksid helkurribad.
    Veeteede ameti väikelaevade osakonna juhataja Hans Nukki sõnul ostavad inimesed praegu paate hoolega ja sel suvel jõuab neid vee peale märksa enam kui aasta tagasi. Eriti palju on tänavu registreeritud kummipaate. Täpset arvu ei osanud ametnik praegu öelda, sest ülevaatus kestab 1. juulini.
    Nukki sõnul takistab väikelaevanduse arengut korralike paadisadamate ja -sildade vähesus. Tallinna ümbruses võib neid kahe käe sõrmedel üles lugeda.
    Tagasihoidliku kummipaadi võib osta paari tuhande krooniga, korralikum puu- või plastpaat maksab kaks kuni kümme tuhat krooni. Ühe võrgu püügiloa eest tuleb paadiomanikul kohalikus omavalitsuses välja käia sada krooni ja seda saavad taotleda ainult ranna püsielanikud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.