Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veofirmad vaidlevad tööinspektsiooniga

    Tööinspektsiooni poolt suurimateks autojuhi töö- ja puhkeaja seaduse rikkujateks peetavad transpordifirmad väidavad, et nende süüdistamine on alusetu, sest tööinspektorid pole firmat kontrollides tutvunud ühegi paberiga.
    Bussifirmat Pärnu ATPd tabas tööinspektori külaskäik päeval, mil firma töötasu insener parajasti puhkusel viibis. Tema arvutis on aga arvestused bussijuhtide tööaja kohta, tema arhiveerib sõidumeerikute kettaid jne. «Me võime arhiividest kümne aasta materjalid välja otsida,» kinnitab firma juhataja Ülo Tomson. Tööaja arvestusega tegeleva inimese puhkuse tõttu aga tööinspektor neid materjale ei näinud. See ei takistanud inspektoril kirjutamast ettekirjutust, et Pärnu ATPs ei säilitata sõidumeeriku vahelehti, puudub ületundide ning puhkepäevadel töötatud tundide arvestus, ettevõttes polegi vastutavat töötajat, kes koordineerib autojuhtide tööaja arvestust.
    Olukorra tõsidust mõistis Tomson alles siis, kui teede- ja sideministeeriumist saabus kutse ilmuda seaduse rikkumistest aru andma autokaubaveo komisjoni ette. Tomson tegi tööinspektsioonile ettepaneku enne komisjoni viia ettevõttes läbi järelkontroll, kuid juuni alguseni polnud tema väitel uut kontrolli tehtud.
    Mai alguses toimunud autokaubaveo komisjoni ette kutsuti ka teine tööinspektsiooni arvates suurem seaduserikkuja Jupiter Plus. Temalegi heideti ette, et firmas pole tööaja arvestust ja ei peeta kinni puhkeaja normist. Jupiter Plusi juhatuse esimehe Jevgeni Sidorovi sõnul saabus tööinspektor nende partnerilt saadud infoga. «Inspektor käis meie kontoris, jõi ainult kohvi, ühtegi paberit ega dokumenti ta ei vaadanud. Pärast saime kirja, kus oli kirjas, mis ta meile ette heidab,» räägib Sidorov, kes on nõus, et firmas ei ole kõik 100 protsenti korras, kuid 80 protsendi ulatuses on olukord normaalne.
    Pärnu ATPd esindas kontrollimisel juhataja Ülo Tomson. Viidi läbi ettevõtte üldkontroll, millest ühe osa moodustas kontroll töö- ja puhkeaja seaduse täitmise üle. Esinenud puudused on kirja pandud Tomsoni ütluste ning esitatud dokumentide põhjal. Järelkontrollimise ajal on leitud, et enamik eelmisel kontrollil avastatud puudusi on kõrvaldatud.
    Jupiter Plusi esindas kontrollimise ajal direktori asetäitja Konstantin Menjanski, kellel polnud kontrollijale esitada ühtegi dokumenti selle kohta, et ettevõttes täidetakse töö- ja puhkeaja seadust. Ettekirjutuse täitmise kohta vastust ei saadetud ja järelkontrollil selgus, et enamik puudusi on parandamata.
    Kui tööandja pole nõus ettekirjutuse sisuga, tuleb see vaidlustada tööinspektori või tööinspektsiooni juhataja juures ja tõestada dokumentaalselt oma õigust.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.