Hange puudutab Via Baltica 7 kilomeetri pikkust Are möödasõitu, mis ehitatakse neljarajaliseks. Lõigule jääb üks kergliiklustunnel, üks liiklussõlm, kaks teeristet, ja kaks põhitee ja üks kõrvaltee sild. Pilt on illustratiivne.
Foto: Priit Mürk, ERR/Scanpix
Tee-ehitaja KMG kontoris oldi väga õnnelikud, kui transpordiamet neid 36miljonilise hanke võitjana välja kuulutas. “Olime väga uhked oma töö üle,” ütleb KMG juht Indrek Pappel. Kuid õnn ei kestnud kaua.
Ühtekuuluvusfondide rahast teedeehitusse suunatud 85 miljoni euro eest ehitatakse Tallinna-Pärnu maanteele kaks uut neljarajalist lõiku ning Tallinna-Tartu maanteele üks ristmik.
Tee-ehitus ja teehooldus hakkab värskelt sõlmitud koalitsioonilepingu järgi saama igal aastal täiendavalt raha, mis on samas suurusjärgus kui mootorsõidukimaksu aastamaks.
“Kõik on majas natuke eufoorias,” ütleb taristuehitusettevõtte KMG Infra juht Indrek Pappel. Firma võitis koos koostööpartneritega Rail Balticu ehitamise suure hanke, mille maht ulatub üle 300 miljoni euro.
„Põllumajandust kritiseeritakse, et see on suur saastaja ning sellepärast tahtsime teada saada, kui halvad siis tegelikult oleme,“ räägib saates Eesti suurima kodumaisel kapitalil tegutseva põllundusettevõtte Agrone Grupi juhatuse liige Margus Muld.