Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hävitav pauk ärimeeste mainele

    Mait Metsamaa on senini oma Tabasalu tee surmasõitu kommenteerinud peaasjalikult nõnda, et tee oli tühi, vihma sadas ning siis äkki käis pauk. See pauk surmas kaks inimest ning andis kabjahoobi Metsamaa juba niigi allpool arvestust olnud mainele. Kuid paugu said peale otseste ohvrite ja nende lähedaste veel mitmed ettevõtted ning laiemalt võttes kogu ettevõtjaskond.
    Meedias on Metsamaa juhtumit valgustades kasutatud tema puhul kõige sagedamini epiteeti ärimees. Vähem kasutatakse selliseid tiitleid nagu keskerakondlane, endine Tallinna abilinnapea, ajakirjanikuga mullivannis poseerimisega kuulsaks saanud ärikas jms.
    Juba on ajakirjanduses põhjalikult kommenteeritud seika, et Eestis on tekkinud rikaste ärimeeste kiht, kes võivad peale muu osta endale ka tavakodanikest võrratult suuremat turvalisust luksusliku auto või suletud elamurajooni näol. Metsamaa avarii on hõõgvele puhunud meie varakapitalistlikus ühiskonnas seni suhteliselt vaoshoituna püsinud klassiviha, mis nüüd paratamatult laieneb kõigi töökate ja edukate ärimeeste suunas.
    Kuvand, mis Metsamaa tõusikliku ja inimeludest mittehooliva elustiili tõttu ärimeestest laiemas avalikkuses kipub kinnistuma, on järgmine. Ettevõtjad (siin ei erista tavakodanik kahjuks ausaid ärimehi kahtlastest ärikatest) on kõik ühed egomaniakid, kes püüavad oma varandust igal võimalusel mogrimärdiliku ülbusega kõigile vähemedukatele eksponeerida. Ning maanteedel oma limusiinides teistest rahvaautodest sõna otseses mõttes ülesõitmine on üks sellise hoiaku väljundeid.
    Isiklikult arvan, et hea auto on ettevõtjale, kes tihedalt nt Tartu või Riia vahet pendeldab, hädavajalik töövahend. Kuid tihtipeale -- olgem ausad -- on mõne meie tippjuhi ametiauto tõepoolest mõttetult kallis lelu, millega konkurentide ees poosetada või oma komplekse välja elada. Avalik arvamus on üsna ühemõtteliselt paika pannud ärimehed, kes meie oludes on endale soetanud Ferrari, Jaguari või mõne muu hirmkalli kaasaegse autotööstuse tippsaavutuse. Kuid ka kõik viimaste seeriate Mercedeste, Lexuste, Audide ja Volvode omanikud peavad arvestama sellega, et nende möödasõidul pead keeravate jalakäijate silmist ei kuma mitte varakapitalistlik tunnustus, vaid proletaarne põlgus.
    Juba võib ka nimetada esimesi ettevõtteid, kelle mainet Metsamaa surmasõit on otseselt kajustanud. Kõigepealt turvafirma ESS, kes oli Metsamaale kui VIP-kliendile müünud oma firma seeria autonumbri ehk teisiti öeldes osa oma imagost (mis allilma silmis on tõlgendatav ka kui katus).
    Muide, tähelepanuväärne on ka Metsamaa valitud numbrikombinatsioon -- 666 -- mis on üldiselt tuntud kui satanistide kultusnumber. Kuigi ESS on avalikult teatanud Metsamaalt numbri tagasivõtmisest, ei tunne tõenäoliselt praegu mitmed teised ESSi VIP-kliendid ennast kuigi hästi ning võivad ise antud seeria numbritest loobuda (võrdluseks kunagi tippametnike puhul kurikuulsuse omandanud AAA-seeria numbrimärgid).
    Teisteks otsese löögi saajateks on ilmselt kõik luksusautode omanikud. Arvan, et nii nagu pärast Pala katastroofi võttis liikluspolitsei eriti terava kontrolli alla kõik raskeveosõidukid, hakkavad
    liikluspatrullid sel suvel täie rangusega karistama kõiki luksusautode roolis vähegi kiirust ületavaid juhte. Samal ajal, kui rahvaautode suhtes säilib liberaalne hoiak kuni kümnekilomeetrisel piirkiiruse ületamisel.
    Ning kolmandaks saavad ehk otsese löögi ka Metsamaa enda ettevõtted. Kui käib tuline diskussioon selle üle, kas meie õbluke õigussüsteem suudab vastu seista Metsamaa rahale, siis ei ole minu meelest sugugi kahetsusväärne, kui need rahaallikad lõplikult kokku kuivavad.
    Mina igatahes ei kavatse reisida Baltic Toursi vahendusel ega külasta enam Carina restorani. Suhtekorraldusteenus või osalus mingis Metsamaa kinnisvaradiilis on ju välistatud niikuinii.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.