• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hävitav pauk ärimeeste mainele

    Mait Metsamaa on senini oma Tabasalu tee surmasõitu kommenteerinud peaasjalikult nõnda, et tee oli tühi, vihma sadas ning siis äkki käis pauk. See pauk surmas kaks inimest ning andis kabjahoobi Metsamaa juba niigi allpool arvestust olnud mainele. Kuid paugu said peale otseste ohvrite ja nende lähedaste veel mitmed ettevõtted ning laiemalt võttes kogu ettevõtjaskond.
    Meedias on Metsamaa juhtumit valgustades kasutatud tema puhul kõige sagedamini epiteeti ärimees. Vähem kasutatakse selliseid tiitleid nagu keskerakondlane, endine Tallinna abilinnapea, ajakirjanikuga mullivannis poseerimisega kuulsaks saanud ärikas jms.
    Juba on ajakirjanduses põhjalikult kommenteeritud seika, et Eestis on tekkinud rikaste ärimeeste kiht, kes võivad peale muu osta endale ka tavakodanikest võrratult suuremat turvalisust luksusliku auto või suletud elamurajooni näol. Metsamaa avarii on hõõgvele puhunud meie varakapitalistlikus ühiskonnas seni suhteliselt vaoshoituna püsinud klassiviha, mis nüüd paratamatult laieneb kõigi töökate ja edukate ärimeeste suunas.
    Kuvand, mis Metsamaa tõusikliku ja inimeludest mittehooliva elustiili tõttu ärimeestest laiemas avalikkuses kipub kinnistuma, on järgmine. Ettevõtjad (siin ei erista tavakodanik kahjuks ausaid ärimehi kahtlastest ärikatest) on kõik ühed egomaniakid, kes püüavad oma varandust igal võimalusel mogrimärdiliku ülbusega kõigile vähemedukatele eksponeerida. Ning maanteedel oma limusiinides teistest rahvaautodest sõna otseses mõttes ülesõitmine on üks sellise hoiaku väljundeid.
    Isiklikult arvan, et hea auto on ettevõtjale, kes tihedalt nt Tartu või Riia vahet pendeldab, hädavajalik töövahend. Kuid tihtipeale -- olgem ausad -- on mõne meie tippjuhi ametiauto tõepoolest mõttetult kallis lelu, millega konkurentide ees poosetada või oma komplekse välja elada. Avalik arvamus on üsna ühemõtteliselt paika pannud ärimehed, kes meie oludes on endale soetanud Ferrari, Jaguari või mõne muu hirmkalli kaasaegse autotööstuse tippsaavutuse. Kuid ka kõik viimaste seeriate Mercedeste, Lexuste, Audide ja Volvode omanikud peavad arvestama sellega, et nende möödasõidul pead keeravate jalakäijate silmist ei kuma mitte varakapitalistlik tunnustus, vaid proletaarne põlgus.
    Juba võib ka nimetada esimesi ettevõtteid, kelle mainet Metsamaa surmasõit on otseselt kajustanud. Kõigepealt turvafirma ESS, kes oli Metsamaale kui VIP-kliendile müünud oma firma seeria autonumbri ehk teisiti öeldes osa oma imagost (mis allilma silmis on tõlgendatav ka kui katus).
    Muide, tähelepanuväärne on ka Metsamaa valitud numbrikombinatsioon -- 666 -- mis on üldiselt tuntud kui satanistide kultusnumber. Kuigi ESS on avalikult teatanud Metsamaalt numbri tagasivõtmisest, ei tunne tõenäoliselt praegu mitmed teised ESSi VIP-kliendid ennast kuigi hästi ning võivad ise antud seeria numbritest loobuda (võrdluseks kunagi tippametnike puhul kurikuulsuse omandanud AAA-seeria numbrimärgid).
    Teisteks otsese löögi saajateks on ilmselt kõik luksusautode omanikud. Arvan, et nii nagu pärast Pala katastroofi võttis liikluspolitsei eriti terava kontrolli alla kõik raskeveosõidukid, hakkavad
    liikluspatrullid sel suvel täie rangusega karistama kõiki luksusautode roolis vähegi kiirust ületavaid juhte. Samal ajal, kui rahvaautode suhtes säilib liberaalne hoiak kuni kümnekilomeetrisel piirkiiruse ületamisel.
    Ning kolmandaks saavad ehk otsese löögi ka Metsamaa enda ettevõtted. Kui käib tuline diskussioon selle üle, kas meie õbluke õigussüsteem suudab vastu seista Metsamaa rahale, siis ei ole minu meelest sugugi kahetsusväärne, kui need rahaallikad lõplikult kokku kuivavad.
    Mina igatahes ei kavatse reisida Baltic Toursi vahendusel ega külasta enam Carina restorani. Suhtekorraldusteenus või osalus mingis Metsamaa kinnisvaradiilis on ju välistatud niikuinii.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Brenti toornafta tõusis kolme aasta tippu
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Seaduseelnõu teeb virtuaalvääringute pakkujatele nõuded karmimaks
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Sunly asutaja: tõehetk energiaturul tuli ootamatult
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.