Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teed nõuavad lisaraha

    Kava kohaselt jääb teede- ja sideministeeriumi 2000. aasta eelarve tänavusest väiksemaks, mis tähendab, et järgmisel aastal jääb Eesti maanteede uuendamiseks riigi rahakotist eraldatav summa teeseaduses lubatust ligi poole võrra väiksemaks.
    Tänavu vastu võetud seadus näeb ette, et vähemalt kolmveerand mootorikütuse aktsiisist ning kogu mootorsõidukiaktsiis läheb teede remondiks ja ehituseks.
    «Tuleva aasta eelarvenumbreid vaadates on see utoopiline,» tunnistas teede- ja sideminister Toivo Jürgenson üleeile, kelle sõnul on seaduse rakendumiseks tarvis üleminekuperioodi. «Lähen valitsusse täiendavate laenude kavaga, et puudujääki kompenseerida.»
    Rahandusministeeriumi nõunik Daniel Vaarik ütles eile, et täiendavate laenude võtmine riigi tasandil on põhimõtteliselt võimalik. «Omavalitsused on need, kes ennast lõhki on laenanud,» nentis ta.
    Kas valitsus maanteeameti kavandatavad uued laenud heaks kiidab, on Vaariku sõnul poliitiline otsus. «Valitsus saab erinevatest taotlustest valida vaid üksikud, kuid võib arvata, et teedeehitus on prioriteetide hulgas üsna kõrgel kohal,» rääkis ta.
    Maanteeameti peadirektori asetäitja Aleksander Kaldase sõnul on praegu käimas läbirääkimised täiendavate laenude saamiseks kahe pangaga.
    Kui läbirääkimised õnnestuvad, laenab Põhjamaade Investeerimispank järgmise kahe aasta jooksul Eestile 10 miljonit eurot ehk 156 miljonit krooni. Raha läheb Via Baltica projekti raames Tallinna--Narva maantee Maardu ja Aaspere vahelise lõigu remondiks.
    Teise 10 miljoni euro suuruse laenu loodab maanteeamet saada Euroopa Investeerimispangast. Laen kulub teekatete taastusremondiks mitmes Eesti piirkonnas. «Selle laenu ettevalmistus on alles algusjärgus, mistõttu tuleval aastal see tõenäoliselt kasutusse ei lähe,» ütles Kaldas.
    2001. aastal on plaanis võtta veel 25 miljoni dollari ehk 375 miljoni krooni suurune laen Maailmapangast Tallinna--Tartu kiirtee rajamise esimese etapi ehituseks. Ka kiirtee teise etapina planeeritud uue trassi ehituse alustamiseks on tarvis laenu, mis tõenäoliselt tuleb samuti Maailmapangast. «Sellest laenust pole enne mõtet rääkida, kui esimene on vormistatud,» lausus Kaldas.
    Jürgenson avaldas lootust, et laenurahale lisandub tuleval aastal teede uuenduseks tagastamatu abi Euroopa Liidu programmilt ISPA. «Summa suuruse kohta pole veel midagi teada, aga kujutan ette, et see saab olema 100 ja 200 miljoni krooni vahel,» ütles ta.
    Merko Ehituse juhatuse esimees Tõnu Toomik ütles, et tööga seoses tuleb tal autoga sõita peaaegu iga päev. «Teed on käest ära küll ja tundub olevat mõistlik nende korrastamiseks laenu võtta,» rääkis Toomik. Tema hinnangul vajaksid aga esmajärjekorras remonti linnasisesed magistraalid ja linnade ümbersõidud, mitte maanteed. «Linnade ummikud söövad ju niikuinii maanteel võidetud aja täiesti ära,» põhjendas ta.
    Toomik ei pidanud majanduses valitsevat kitsikust õigustuseks, mis lubab jätta teeseaduses lubatud aktsiisiraha teedeehitusse suunamata. «Seadusest tuleks ikka kinni pidada,» kinnitas ta. «Aktsiisi maksab ju ikkagi autojuht.»
    Vt. ka kaart
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.