Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iga uue ettevõtmise puhul tehke kardinaalseid muudatusi

    Firma tegevuse või toote teadvustamise üks konkreetne ja õnnestumisel ka tõhus vorm on kõikvõimalike ürituste korraldamine.
    1. Millest korraldatava sündmuse puhul lähtuda?
    - Eeskujudest. Ehitage sündmus üles, toetudes nn lääne eeskujudele või peakontori positiivsele kogemusele.
    - Oma firma traditsioonidest, mille loote aastatega. Teie sündmusi iseloomustab jätkuvalt kindel vorm ja sisu, millega olete harjutanud ajapikku ka oma kliente.
    - Üllatustest. Iga uue ettevõtmise puhul teete võimalikult kardinaalseid muudatusi.
    2. Milline on sündmuse vorm?
    Vastavalt sündmuse vormile kujundage ka mängureeglid, tehke selgeks, kas tegemist on ikkagi esitluse, kliendipäeva, vastuvõtu, lustipeo, piduliku õhtu, balli vms. Ärge ajage neid omavahel segi ega pookige ühe elemente teise külge.
    3. Millega kindlasti aegsasti tegeleda?
    - Toimumisaeg. Hoidke kuupäevaliselt kaugemale riiklikest tähtpäevadest, festivalidest, suurüritustest.
    - Toimumispaik: veenduge, kas väljapakutud ruumid ja nende paigutus vastavad kirjeldusele. Need osutuvad tihti väiksemaks, pimedamaks, kõlavamaks. Vabas õhus arvestage juba ette, et ilm meie laiuskraadil ei ole enamasti meie sõber ja ka publik käitub selles keskkonnas teisiti.
    - Kestus ja ajakava: iga vähegi ettevalmistatud sündmus lõpetatakse kindlaksmääratud ajal, vaatamata sellele, kas publik soovib jätkata. Seetõttu koostage täpne ajakava, kuid jätke improvisatsioonivõimalus kohapeal, alati tuleb nihkumisi vastavalt hetkeolukorrale.
    Piinlikke momente, vaikust ja paanikat laval aitab lahendada kiire taibuga läbiviija ja/või ansambel.
    - Kutsed: tegelge nende laialisaatmisega pigem natuke varem kui hiljem, sest 21. sajandi inimest ei vaeva probleem «kuhu minna, mida teha» ja hilinenud kutsetele reeglina ei reageerita.
    Telefonikõne, faks või e-mail võivad osutuda pigem solvavaks, jättes mulje viimsel hetkel platsile palutud «varumängijast». Kutse püüdke koostada pilkupüüdev ja vaimukas, sest see tekitab kutsutus esimese ja määrava otsuse. Paluge kindlasti helistada tagasi ja teatada osavõtusoovist.
    4. Kes peavad kohtuma?
    Tingimata peaks eelnevalt toimumiskohas kohtuma ja sündmuse läbi mängima, nähes ette ka kõikvõimalikud muudatused ja üllatused (need just halvas mõttes): tellija esindaja, korraldaja(d), toimumispaiga esindaja, läbiviija ja cateringfirma esindaja.
    Küsige korraldajalt või läbiviijalt esinejate ja tantsu- ning taustamuusikute kava ja stiili täpseid kirjeldusi. Soliidsed kollektiivid omavad enamasti tänapäeval demosid helikandjate ja videokassettide näol. Kontrollige üle heli- ja valgustehnika tehnilised parameetrid ja vajadused, veenduge tehnilise personali kohalekutsumise vajalikkuses. Vastasel korral võib juhtuda, et tassite kesk voogavat balli palmi ühest saali otsast teise.
    5. Kas kasutada korraldusfirma ja kogenud spetsialistide abi?
    Soovitavalt küll, sest nad näevad ette asju, millega on kokku puutunud kümnetel ja sadadel sündmustel. Korraldaja kaela saate veeretada kogu vastutuse.
    6. Mida ei tohiks pidada paljuks isegi peale igati õnnestunud sündmust?
    Tulge neljandas punktis nimetatud seltskonnaga uuesti kokku ja analüüsige toimunut. Kui pole vaja arutada, mis läks halvasti, arutage, mida järgmine kord teha teisiti. Tehke igast oma firma ettevõtmisest sündmus. Sündmuse edu ei määra aga alati tema maksumus ja pikkus: meelde jääte originaalsusega.
    Autor: Artur Raidmets
  • Hetkel kuum
Antropoloog: kus on targa tööstuse targad inimesed?
Tööstuse innovatsioon ei seisa täna tehnoloogilise võimekuse, vaid meeskonna kaasamise taga, kirjutab Rakendusliku Antropoloogia Keskuse üks asutajatest, antropoloog Keiu Telve.
Tööstuse innovatsioon ei seisa täna tehnoloogilise võimekuse, vaid meeskonna kaasamise taga, kirjutab Rakendusliku Antropoloogia Keskuse üks asutajatest, antropoloog Keiu Telve.
Tootjahinnad kahanesid kuuga pisut
Tööstusettevõtete küsitud hinnad on nii sise- kui välisturgudel püsinud ühetaolisel tasemel juba kaheksa kuud, ka impordihinnad on langenud, selgub statistikaameti andmetest.
Tööstusettevõtete küsitud hinnad on nii sise- kui välisturgudel püsinud ühetaolisel tasemel juba kaheksa kuud, ka impordihinnad on langenud, selgub statistikaameti andmetest.
Swedbank: Linas Agro tulemused jätsid ootused kaugele selja taha
Swedbanki kasumiprognoos osutus Linas Agro tulemuste valgel liiga tagasihoidlikuks, kirjutab aktsiaanalüütik Kaimo Aljas panga blogis ja tõstab aktsia hinnasihi 1,8 euroni.
Swedbanki kasumiprognoos osutus Linas Agro tulemuste valgel liiga tagasihoidlikuks, kirjutab aktsiaanalüütik Kaimo Aljas panga blogis ja tõstab aktsia hinnasihi 1,8 euroni.
Reaalajas börsiinfo
See, mis on kohalikule turistile tavapärane, paneb välismaalase rahakotiraudu avama
Kuigi loodust on eestlaste ümber igapäevaselt väga palju, on kohalike huvi oma looduses pakutavate turismiteenuste vastu üha kahanev, rääkis Nature Tours Estonia matkajuht Kristina Traks saates „Turismitund“.
Kuigi loodust on eestlaste ümber igapäevaselt väga palju, on kohalike huvi oma looduses pakutavate turismiteenuste vastu üha kahanev, rääkis Nature Tours Estonia matkajuht Kristina Traks saates „Turismitund“.
Emotsionaalne esinemine Gaselli Kongressil: et maal äri ajada, pead olema lihtsalt hea inimene
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Äripäev Ukrainas: eestlased viivad sinna tööstusi ja tahavad osaleda riigi ülesehitamises
Eelmine kord olid põgenikud, kes liikusid püsivalt ühest kohast teise, nüüd on näha, et emad lastega tulevad Poolast Kiievisse oma meeste juurde, rääkis Ukrainas viibiv Äripäeva ajakirjanik Indrek Lepik.
Eelmine kord olid põgenikud, kes liikusid püsivalt ühest kohast teise, nüüd on näha, et emad lastega tulevad Poolast Kiievisse oma meeste juurde, rääkis Ukrainas viibiv Äripäeva ajakirjanik Indrek Lepik.
E-kaupmees, tegele oluliste asjadega ning jäta e-poe haldus Pacmaci tööks!
E-poe pidamine pole olnud kunagi varem nii lihtne, sest Eesti ettevõte Pacmac teeb e-kaupmehe eest ära kõik aeganõudvad ja tüütud tööd: hoiustab, sildistab ja komplekteerib kauba ning saadab selle tellijatele. Kuna e-pood on liidestatud Pacmaci laoteenusega, toimib kõik kiirelt, läbipaistvalt ning mugavalt.
E-poe pidamine pole olnud kunagi varem nii lihtne, sest Eesti ettevõte Pacmac teeb e-kaupmehe eest ära kõik aeganõudvad ja tüütud tööd: hoiustab, sildistab ja komplekteerib kauba ning saadab selle tellijatele. Kuna e-pood on liidestatud Pacmaci laoteenusega, toimib kõik kiirelt, läbipaistvalt ning mugavalt.
Nädala lood. Krüptoidu vangerdas luksuskinnisvaraga, pangapaanika ning uus firma tahab börsile
Äripäeva lugejad huvitusid sel nädalal enim euriborist, pangapaanikast ning kinnisvaraga vangerdanud krüptoidust Change.
Äripäeva lugejad huvitusid sel nädalal enim euriborist, pangapaanikast ning kinnisvaraga vangerdanud krüptoidust Change.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.