Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühispank müüb Baltmotorsi varad Viking Motorsile

    Kevadel müüsid Opeleid maale toonud ASi Baltmotors omanikud Toomas Nirgi ja Allan Aru firma aktsiad OÜ-le Genos Group, mille omanikuks on Äripäeva andmetel Baltmotorsi suurim võlausaldaja Ühispank. Baltmotors on Ühispangale võlgu ligi 25 miljonit krooni.
    Pärast omanikevahetust ASis Baltmotors juhatuse esimehe kohale asunud Raul Rannu ütles, et kuna Ühispanga ja Baltmotorsi omanikfirma OÜ Genos Groupi vahelised suhted on konfidentsiaalsed, ei soovi ta kommenteerida, kas Baltmotorsi võlg on pangale tasutud. Äriregistri andmetel on OÜ Genos Group riiulifirma, kus kannet omanike ja juhatuse muutumise kohta veel tehtud pole. Seega on Genos Group alles ostmisel või lähikuudel ostetud.
    «Minu pärast võite seda riiulifirmaks nimetada, mina aga nimetan seda väga suure perspektiiviga ettevõtteks,» ütles Rannu. Tema sõnul pole Genos Groupil seost ei Ühispanga, Baltmotorsi endiste suuromanike Allan Aru ja Toomas Nirgi, Viking Motorsi ega tema endaga. Ta keeldus avalikustamast, kes on Baltmotorsi uued nõukogu liikmed, kes asusid ametisse firma omanikevahetusega. Rannu väitis, et läbirääkimised Viking Motorsi ja Baltmotorsi vahel jätkuvad ning lõplikku otsust on oodata kuu pärast.
    ASi Viking Motors juhatuse esimees Üllar Taniberg sõnas, et vahepeal on olnud suvi, mistõttu läbirääkimistes arengut pole olnud. «See on selge, et Viking Motors hakkab Opeleid Eestis müüma, kuid pole kindel, kas see hakkab toimuma Baltmotorsi märgi all või mitte,» lisas Taniberg.
    Baltmotorsi konkurendi, Opeleid tarniva ASi Ascar juhatuse esimees Tõnis Plaan sõnas, et Saksamaal Opeli tehasest kinnitati talle, et Opelite maaletoomise õigus on Viking Motorsile või tema tütarettevõttele juba antud. Ta tõdes, et Genos Group ei saa olla keegi muu peale Ühispanga, sest ilma panga nõusolekuta ei toimu Baltmotorsis tõenäoliselt midagi. «Muidugi, ega pank seda ise veel praegu omaks ei võta,» leidis Plaan.
    «Baltmotorsit kui firmat pole mõtet osta, tõenäoliselt müüb või rendib pank Viking Motorsile Baltmotorsi maja,» lisas Plaan.
    Automüügifirmades toimuvaga hästi kursis oleva isiku sõnul on selge, et riiulifirmale müümisel tahetakse puhtaks pesta Baltmotorsi ja Opeli nime, et suurt laenu ja kaubamärke ei seostataks. Samas pole mõtet Viking Motorsil hakata Opeleid müüma Baltmotorsi nime all, sest Viking Motorsi kaubamärk maksab praegu rohkem, leidis ta.
    Eile ei õnnestunud Baltmotorsi võlgadega tegelevalt Ühispanga riskikapitali osakonna juhatajalt Guido Gritsenkolt kommentaari saada. Samas kinnitas ta juba mitu kuud tagasi, et Viking Motors on Baltmotorsi ostust huvitatud.
    Baltmotors sai Ühispangast uue autokeskuse rajamiseks Tallinna Tammsaare tee pikenduse äärde 25 miljonit krooni laenu.
    Ühispank on varem kinnitanud, et pank ei müü Baltmotorsi võlga uuele omanikule kaasa.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.