• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odav kütus vallutab turgu

    «Salakaubandus praegu ei ole sama, mis salakaubandus mitu aastat tagasi, «ütles ASi Eesti Statoil turundusjuht Hede-Kerstin Luik. «Praegu võetakse väikese oktaaniarvuga bensiin oktaaniarvu suurendava ainega MTBE ja saadakse 95E bensiini.» Lisandid, mis tõstavad oktaaniarvu, ei ole aktsiisiga maksustatavad.
    Luik rääkis, et oktaaniarvu muutus kütuses on sel juhul ajutine ja taolisel meetodil saadud bensiin ei ole kvaliteetne. «Me ei tahaks kellelegi viidata, sest Statoili poliitika on selline, et me ei räägi konkurentidest halvasti,» lausus Luik. «Aga kui keegi müüb liiga madala hinnaga, siis kvaliteedi kulul.»
    Harjumaal Tallinna--Tartu maantee ääres Patika külas maksis eile 95E bensiin 7 krooni liiter. Bensiiniliitri hind maailmaturul koos aktsiisi- ja käibemaksuga on aga 7,02 krooni.
    Patika tankla müüjanna Ljuba väitel on hind märksa madalam, sest väikesemal tanklal on väiksemad kulud ja kasumiosa tagasihoidlikum kui suurtel müüjatel. «Kütus on meil kvaliteetne, keegi pole veel kaevanud,» lausus Ljuba.
    Kahtlase väljanägemisega väiksemates tanklates ei pea aga kütus tingimata palju odavam olema. Laagna kanalis asuvas Neke bensiinijaamas maksab 95E bensiiniliiter 7,70 krooni. «Siit ei julgeks ma küll bensiini võtta,» sõnas Linnatakso taksojuht Andres. «Mul on uus ja kallis auto ja ei ole teada, mida see kütus mootorile teeb.»
    Viimane tarbijakaitse ja energiaturu inspektsiooni ühine reid toimus juulis. Juhul kui kütus ei vasta nõuetele, maksab kütust müüv firma kinni analüüsi, käib välja lopsaka trahvi ja võib turuloast ilma jääda.
    Energiaturuinspektsiooni asedirektor Erik Kaldas ütles, et seekord piirdus inspektsioon vahele jäänud Pärnus tegutseva ASi Kadeks Hydro Texaco tankla suhtes vaid hoiatusega. AS Mäo Taba Favora, AS Johnny Mammastes ja AS Gallon Haljalas said 20 000 krooni suuruse trahvi.
    Tarbijakaitseameti peadirektori Helle Aruniidu sõnul on tarbijakaitsel plaan jätkata energiaturuinspektsiooniga koostööd, kuid analüüside kalliduse tõttu ei saa reide kuigi tihti korraldada. «Bensiini täisanalüüs maksab üle 7000 krooni ja me maksame selle kinni, kui kütus on kvaliteetne,» seletas Aruniit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Bituumeni-kriis lööb jalgealuse vankuma: „Tööd jääb vähemaks ja kõik on kõigile võlgu“ Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.