Oktoberfest algas möödunud laupäeval ja juba esimese nädalalõpuga käis Münchenis üle miljoni inimese, kes jõid ära 850 000 liitrit õlut. Kolmanda oktoobrini kestev rahvapidu toob koos ööbimiste ja muude kõrvaltegevustega Münchenile sisse 12 mld Eesti krooni ja aitab muuseas luua 12 000 hooajalist töökohta.
Oktoberfesti põhiareen on Müncheni südalinnas asuv Theresienwiese, kus õlut müüvad ainult Müncheni kohalikud õllefirmad, kes saavad selle paari nädalaga umbes protsendi oma kogukäibest. Ükski muu suurem Saksa õlletehas ei ole sellel õllekultuuripeol esindatud. Müncheni enda õlletehased Saksa viie suurima õlletehase hulka ei küüni, välismaalaste seas populaarne Hofbräuhaus asub alles 90. kohal.
Peale õlletehaste lõikavad Oktoberfestist kasu veondus- ja turismifirmad. Ainuüksi ööbimised toovad sisse 3,9 miljardit krooni ja muu teenindus veel 2,5 miljardit.
Värskeimate turismiküsitluste andmeil on München ülivõimsalt soosituim Saksa turismilinn. Viimasel ajal on talle kõvasti kannale astunud taas pealinnaks tõusnud Berliin. Umbes 10% Oktoberfesti külastajatest tuleb välismaalt. Enim tulijaid on Itaaliast, aga tänavu oodatakse kohale rekordiliselt palju ameeriklasi.
Saksamaal ja kogu Euroopas on levimas komme, et üha enam firmasid lepib oma kohtumispaigaks Oktoberfesti. Aasta-aastalt kasvab nende Müncheni ja selle lähipiirkonna väikeste ja keskmiste firmade arv, kes teevad Oktoberfesti ajal tõhusat enesetutvustust.
Autor: ÄP