Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäev valis aasta autosid
Äripäeva 10. sünnipäeva puhul valis kuueliikmeline zhürii ligi kuus aastat ilmunud autorubriigi põhjal välja viiel viimasel aastal Eesti turul «ilma teinud» automudelid.
Iga aasta kohta tõime esile kolm eredamat kandidaati, mis olid valitud nii müüginumbrite, uudsuse, kui isikupära alusel. Iga zhüriiliige seadis kandidaadid paremusjärjestusse vastavalt oma nägemusele ja kogemusele, kirjutades kandidaadi nime taha kas 1, 2 või 3. Valituks osutus auto, mis teenis kõige vähem punkte ehk teisisõnu, kuus punkti saanud autot eelistasid kõik zhüriiliikmed.
9 punkti
teised kandidaadid:
- VW Polo -- 12 punkti
- Subaru Impreza -- 16 punkti
- Ehkki Mazda 626 ei ole 1994. aasta auto selles mõttes, et teda hakati tootma juba paar aastat varem, leidis ta tee laiadesse massidesse just 1994. aasta augustis, kui äsja nime saanud Esma Auto avas Tallinnas, ajakirjandusmaja all Mazdade müügisalongi. Mazda 626 muutus üheks ostetuimaks mudeliks ja jõukuse sümboliks Eestis. Oma õnnestunud disaini ja mahukuse poolest tuntud mudel on igati hinnatud veel tänagi, ehkki tootmisest maas juba mitu aastat.
10 punkti
teised kandidaadid:
- ?koda Felicia -- 12 punkti
- Hyundai Accent -- 14 punkti
- Nissani tolle aja populaarseima mudeli Sunny järeltulija, mis suurendas selle automargi populaarsust eestlaste seas veelgi. Soodne hind ja korralik kvaliteet, lisaks piisav mahukus ja korralik disain, on põhjused, miks Almera püsib müügitabelite esireas tänaseni. Edu pole kahandanud seegi, et neli aastat tagasi välja antud mudeli välimus pole selle aja jooksul oluliselt muutunud, küll aga on oodata korraliku facelift'- i tuleval kevadel.
8 punkti
teised kandidaadid:
- Audi A3 -- 12 punkti
- Fiat Bravo/Brava -- 16 punkti
- Kui enne uue Civicu turule tulekut oli Hondadega kaupleva Veho Eesti müüginumbrid suhteliselt tagasihoidlikud, siis just see mudel tõstis firma komeedina automüügitabelite tippu, kus ta püsib tänaseni. Kui kasutatud autode seas on rahva auto tiitel kindlalt Ford Sierra käes, siis uute seas on selleks saanud Honda Civic. Lisaks õnnestunud mootorile on auto välimus eestlastele vastuvõetav ja, nagu on selgunud mitu aastat hiljem, Civicule pole midagi erilist ette heita ka vastupidavuse osas.
6 punkti
teised kandidaadid:
- Toyota Corolla -- 15 punkti
- Renault Megane Scenic -- 15 punkti
- Teine Honda mudel, mis Veho Eestit vee peal hoiab. Eestlaste vaimustus Honda linnamaasturi vastu ei rauge kuidagi. Müüginumbrid liiguvad tõusujoones ja seda mitte ainult Eestis, vaid ka mujal maailmas. Sestap ongi suuremad autotootjad pakkumas lähitulevikus linnamaasturite turul Hondale konkurentsi. Veidi hiljem Eestisse tulnud Honda HR-V ei ole oma kentsaka välimuse ja kolme uksega võitnud paraku nii paljude eestlaste südameid kui CR-V.
6 punkti
teised kandidaadid:
- Toyota Avensis -- 15 punkti
- Mazda 323 -- 15 punkti
- Keskmisele eestlastele paraku kättesaamatu auto, mistõttu ei olnud müüginumbrid selle auto puhul näitajad, mis ajendasid zhüriid Volvo S80 esile tõstma. Põhjused peituvad hoopis muus. Optilise valguskaabli kasutuselevõtt, ülikõrge turvalisus ja kõik muu Volvo lipulaevale omane andis piisavalt põhjust eelistada just seda autot. Lühidalt -- täiesti uus sõna automaailmas, mille kõrval kahvatusid kõik ülejäänud möödunud aastal Eesti turule jõudnud uued automudelid.