• OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,08%5 613,56
  • DOW 30−0,83%41 496,06
  • Nasdaq −1,6%17 524,97
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,7
  • OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,08%5 613,56
  • DOW 30−0,83%41 496,06
  • Nasdaq −1,6%17 524,97
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,7
  • 20.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse Fond piirab poliiside müüki

Liikluskindlustuse Fondi direktori asetäitja Priit Võhandu rääkis, et kuna kohustuslikku liikluskindlustust müüvad kindlustusseltsid ühinevad fondi väljatöötatud ühtse andmebaasiga, väheneb oluliselt liikluskindlustuse müügikohtade arv.
Andmebaasiga ühinemiseks peavad seltsid Võhandu sõnul rakendama poliiside müügil online-süsteemi, mis eeldab müügikohtadega arvutisidet. Igasse kohta, kus praegu liikluskindlustuspoliisi kliendile müüakse, ei tasu aga online-süsteemi paigaldada, selgitas Võhandu. «Müügipunkte on praegu tõesti liiga palju, praktiliselt igast saiaputkast on võimalik kindlustust saada,» rääkis Võhandu.
Müügikohtade rohkuse ja müüjate oskamatuse tõttu tehakse poliiside vormistamisel ja klientide boonusklasside määramisel palju vigu, mis iga järgmise poliisi tegemisel võimendub.
Eesti Varakindlustuse korporatiivkindlustuse juht River Tomera rääkis, et online-süsteemi rakendumisel kaob poliiside müük väiksemates kohtades ja agentide kaudu. Praegu moodustab see Eesti Varakindlustuse puhul ligi kolmandiku kohustusliku liikluskindlustuse müügist. «Ma arvan, et liikluskindlustust ei peaks müüma igasugustes nurgatagustes kohtades,» rääkis ta. «Käsitsimüügi puhul pannakse poliisi peale suvalisi andmeid, mida ei olda suutelised kontrollima.»
Käsitsi täidetud poliiside kadumisel muutub müügitehnoloogia, kui agendil on Internetiga ühendatud arvuti, võib ta liikluskindlustust edasi müüa, selgitas Tomera.
Pärnu maantee viadukti all olevas väikeses baaris BICO Kindlustuse poliise müüva Sava Pargipaik ASi juhataja Stella Barõnin ütles, et liikluskindlustuse müümise lõpetamisest oleks väga kahju. «Oleme üks esimesi firmasid Tallinnas, kes 90ndate alguses poliise müüma hakkas ning kuigi bensiinijaamad on meie käivet oluliselt vähendanud, käivad kliendid siin endiselt edasi,» rääkis ta.
«Keskmise meil ostetud poliisi kestus on üks kuu, sest kuigi iga kord makstakse üle 30 krooni teenustasu, ei ole inimestel pikema poliisi ostmiseks piisavalt raha,» ütles Barõnin.
Leks Kindlustuse juhatuse esimees Raul Kastan tunnistas, et online-süsteemi rakendamisega väheneb ka Leksi liikluskindlustuse müügikohtade arv. See nõuaks seltsilt kuni 5 miljoni kroonist investeeringut infotehnoloogiasse, mida kõikides müügipunktides ei ole mõtet teha.
Kastan ütles, et kuigi online-süsteem peaks praeguste plaanide kohaselt rakenduma järgmise aasta suveks, ootab Leks selgust, millal rakendub sõidukite registripõhine süsteem. Viimasega peavad olema kindlustatud kõik numbrit omavad sõidukid, olenemata sellest, kas nad tegelikult sõidavad. Poliisid muutuvad siis tähtajatuks ning neid ei müüda bensiinijaamadest ja kioskitest.
«Kui registripõhine süsteem tuleb kohe pärast online-süsteemi rakendumist, siis tekib olukord, kus pole mõtet teha kulutusi enne, kui nagunii äri iseloom muutub,» lausus Kastan.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele