• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti veokid jäävad Venemaa piiril hätta

Venemaa riiklik tollikomitee saatis naaberriikide piiril olevatele tollipunktidele laupäeval ringkirja, milles nõutakse naaberriikide kaudu Venemaale veetava kauba eskortimist. Samas ei suuda tolliamet ise organiseerida kauba konvoeerimist.
Transpordifirma NBI Ekspeditsioon kaks veokit olid sunnitud nädalavahetusel Koidula tollipunktist tagasi pöörduma.
Firma ekspediitor Larissa Maksimova ütles, et Venemaa tollis toimuv on idiootsus. «Toll nõuab konvoid, aga piiril konvoisid pole,» lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maksimova sõnul on firma veokid Eestis tagasi, kuna seni pole selge, kust saab nende Venemaale saatmiseks konvoid tellida.
Venemaa tolliameti ettekirjutuse kohaselt saab konvoeerida korraga vähemalt kümmet veokit, mida saadaksid neli automaatidega relvastatud inimest kahe autoga.
Ringkirjas põhjendatakse konvoi vajadust sellega, et Venemaa tollipunktid on kogunud vähe tollimaksu ja ei täida plaani, mistõttu tuleb kontrolli sisseveetava transiitkauba suhtes tugevdada.
Transpordifirma Meoni Parsek peadirektor Jüri ?ehovtsov ütles eile, et esmaspäeval nägi ta Luhamaa tollipunktis seismas kuni 15 veokit, mida ei lastud ilma konvoita Venemaale. «Paljud olid juba tagasi pöördunud, sest konvoid ei saanud,» lausus ?ehovtsov.
?ehovtsov kommenteeris, et see, mis praegu Venemaa piiril toimub, on täielik jama. «Niimoodi konvoiga sõites võib kaup näiteks Samaarasse jõuda alles kolme kuuga,» sõnas ?ehovtsov. «See rikub meie äri ja me ei saa enam Eestisse kaupa tuua, kui tollist läbi ei pääse.»
Venemaa tollikomitee ringkiri on suunatud Soome, Eesti, Läti ja Leedu veetavate kaupade vastu, ütles ?ehovtsov. Paljud autojuhid sõitsid tema sõnul Läti ja Leedu kaudu Valgevenesse, et sealt Venemaa piir ületada.
Valgevenesse pole Venemaa tollikomitee ringkiri jõudnud, sest selle riigi suhtes pole sarnaseid sanktsioone rakendatud.
«Venemaale ei meeldi, et näiteks laevaga Eestisse saabunud kaup vahetab siin omanikku ja Eestis vormistatakse uued dokumendid, millega kauba väärtus võib langeda,» rääkis ?ehovtsov.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti ütles, et esmaspäeval käisid rahvusvahelise maanteetranspordiliidu esindajad Venemaa riiklikus tollikomitees uue korra kohta aru pärimas. «Määrus on seni salastatud, praegu on vaid teada, et esimesed kümme päeva tagatakse, et konvoi kasutamine on tasuta,» lausus ta.
Lusti sõnul Venemaa tollikomitee lähipäevadel kehtestatud korda transiitkauba veol ei muuda ega tühista.
«Ma olen küll määrust näinud, kuid see oli peaaegu loetamatu koopia, sest eks see oli kusagilt althõlma toodud,» lausus Lusti. «Mitte millestki ei teavitata, kas on olemas konvoide ajad, kas konvoide eest ei tule tasuda, millised on konvoide graafikud.»
«Sellised järsud muutused rikuvad ära paljude inimeste äri, sest näiteks jahutatud kala tuleb sihtpunkti viia 8--9 tunniga,» ütles Lusti. Tema hinnangul võib selline järsk muudatus tekitada mitmekuulise värina, kuna hilinemiste tõttu jäävad paljud ettevõtjad teistele võlgu.
Loode-Venemaa tollivalitsuse operatiivkorrapidaja abi Sergei ?erstjuk ütles eile õhtul, et määrus on kõrgelt poolt tulnud käsk, mille üle ei arutleta. «Kõik sujub,» kinnitas ta.
Vt. ka Transiit Venemaale häiritud

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele