Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimismaja mõjub öös suure valgustina

    Stockmanni kaubamaja pakub parkimismaja valmimise järel parklakohti 500-le autoga kliendile, kes juba ongi läbimüüki kasvatanud.
    Atraktiivse suure valgusti efekti andvad lamellid on mõeldud tuisu takistamiseks ja lume sissetungi vähendamiseks. Lahtise parkla puhul pole võimalik lume sissepääsu täielikult vältida, kuid kaugemale kui meeter see ei tule. Lamellide teine ülesanne on vältida sõitvate autode pimestavate tulede väljapaistmist.
    Parkimismaja elektrisoojendusega keerdramp ei muutu talvel libedaks. Parklas on välditud pikikallet, mis võiks ostukärud veerema panna ja vastu autosid põrgata lasta.
    Parkimismaja konstruktiivne lahendus on Eestis esmakordne, selle patenteeritud tehnoloogia pärineb Soomest. Uudne tehnoloogia võimaldas arhitektil suurte avade jaoks kasutada suhteliselt väikese kõrgusega talasid, et mitte raisata korruste kõrgust. Kasutatud komposiitkonstruktsiooni põhja moodustab metallvormi valatud betoon, kusjuures metall on töötav element. Postide külge kinnitatud madalad talad said tugipostide abil eeltõusu, mistõttu tala keskpunkt asub kõrgemal kui toeotsad. Taladele tõstetud õhukesed 5cm koorikpaneelid kaeti 10cm betoonikihiga.
    Parkimismaja ehitus ei häirinud kaubamaja tööd ja tänu sellele ei pidanud ehitaja arvestama kaubamaja lahtiolekuaegadega nagu põhihoonele kolmanda korruse peale ehitamise puhul. Mingil määral segas parkimismaja ehitus kaupluse logistikat, sest kauba laadimise ala vähenes.
    Parkimismaja valmis nagu planeeritud, «hulludeks päevadeks» ja oli kaubamaja juurde kavandatud krundi soetamisest saadik. Stockmanni põhikontseptsiooni kohaselt kuuluvad parkimismajad kaubamajade juurde, sest suur osa inimestest tuleb autoga sisseoste tegema. Parkimismajast pääseb kaubamaja põhiosa valmimise järel üleriieteta mistahes korrusele.
    Parkimismaja kasutusele võtmise järel kasvanud läbimüük näitab, et parkimismaja eesmärk Stockmanni rohkem kliente meelitada on saavutatud. Klientide arv on tõusuteel.
    Lisaks parkimismaja 400 kohale on kaubamaja kõrval 40 ja ees 60 parkimiskohta. Parkimismaja on ehitatud varuga, samuti pole parkimiskohad kohe hommikul puupüsti täis. Maja on lihtne kasutada, liikluspõhimõte on arusaadav.
    Parkimismaja ehituskvaliteet on väga hea. Kui see tasemel poleks, siis laseksime ümber teha.
    Parkimismaja juures on tegu küllaltki uudse tehnoloogiaga, mis võimaldab ehitada väikese korruse kõrgusega hooneid ja kasutada nende kubatuuri ratsionaalselt. Parkimismaja juures aitas see vähendada autode ülessõidumaad.
    Parkimismaja kalded võivad tunduda järskudena, kuid need on projekteeritud lubatu piiril. Ühesuunaline liiklus väldib vastassuunas sõitmise, parkimismajas on lubatud sõita vaid piiratud kiirusega.
    Projekteerimise tegi keerukaks tellija võimalikult lihtsa ristkülikukujulise konfiguratsiooni taotlus. See välistas ehitusplatsi mittetäisnurksete osade ärakasutamise. Ehitus toimus kitsastes tingimustes, sest Liivalaia tänava ja parkimismaja vahele pidi hoonestusplaneeringu kohaselt jääma vaba ehitusplats tulevase büroohoone jaoks.
    Autor: Imbi E. Kaljuste
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.