Stockmanni kaubamaja pakub parkimismaja valmimise järel parklakohti 500-le autoga kliendile, kes juba ongi läbimüüki kasvatanud.
Atraktiivse suure valgusti efekti andvad lamellid on mõeldud tuisu takistamiseks ja lume sissetungi vähendamiseks. Lahtise parkla puhul pole võimalik lume sissepääsu täielikult vältida, kuid kaugemale kui meeter see ei tule. Lamellide teine ülesanne on vältida sõitvate autode pimestavate tulede väljapaistmist.
Parkimismaja elektrisoojendusega keerdramp ei muutu talvel libedaks. Parklas on välditud pikikallet, mis võiks ostukärud veerema panna ja vastu autosid põrgata lasta.
Parkimismaja konstruktiivne lahendus on Eestis esmakordne, selle patenteeritud tehnoloogia pärineb Soomest. Uudne tehnoloogia võimaldas arhitektil suurte avade jaoks kasutada suhteliselt väikese kõrgusega talasid, et mitte raisata korruste kõrgust. Kasutatud komposiitkonstruktsiooni põhja moodustab metallvormi valatud betoon, kusjuures metall on töötav element. Postide külge kinnitatud madalad talad said tugipostide abil eeltõusu, mistõttu tala keskpunkt asub kõrgemal kui toeotsad. Taladele tõstetud õhukesed 5cm koorikpaneelid kaeti 10cm betoonikihiga.
Parkimismaja ehitus ei häirinud kaubamaja tööd ja tänu sellele ei pidanud ehitaja arvestama kaubamaja lahtiolekuaegadega nagu põhihoonele kolmanda korruse peale ehitamise puhul. Mingil määral segas parkimismaja ehitus kaupluse logistikat, sest kauba laadimise ala vähenes.
Parkimismaja valmis nagu planeeritud, «hulludeks päevadeks» ja oli kaubamaja juurde kavandatud krundi soetamisest saadik. Stockmanni põhikontseptsiooni kohaselt kuuluvad parkimismajad kaubamajade juurde, sest suur osa inimestest tuleb autoga sisseoste tegema. Parkimismajast pääseb kaubamaja põhiosa valmimise järel üleriieteta mistahes korrusele.
Parkimismaja kasutusele võtmise järel kasvanud läbimüük näitab, et parkimismaja eesmärk Stockmanni rohkem kliente meelitada on saavutatud. Klientide arv on tõusuteel.
Lisaks parkimismaja 400 kohale on kaubamaja kõrval 40 ja ees 60 parkimiskohta. Parkimismaja on ehitatud varuga, samuti pole parkimiskohad kohe hommikul puupüsti täis. Maja on lihtne kasutada, liikluspõhimõte on arusaadav.
Parkimismaja ehituskvaliteet on väga hea. Kui see tasemel poleks, siis laseksime ümber teha.
Parkimismaja juures on tegu küllaltki uudse tehnoloogiaga, mis võimaldab ehitada väikese korruse kõrgusega hooneid ja kasutada nende kubatuuri ratsionaalselt. Parkimismaja juures aitas see vähendada autode ülessõidumaad.
Parkimismaja kalded võivad tunduda järskudena, kuid need on projekteeritud lubatu piiril. Ühesuunaline liiklus väldib vastassuunas sõitmise, parkimismajas on lubatud sõita vaid piiratud kiirusega.
Projekteerimise tegi keerukaks tellija võimalikult lihtsa ristkülikukujulise konfiguratsiooni taotlus. See välistas ehitusplatsi mittetäisnurksete osade ärakasutamise. Ehitus toimus kitsastes tingimustes, sest Liivalaia tänava ja parkimismaja vahele pidi hoonestusplaneeringu kohaselt jääma vaba ehitusplats tulevase büroohoone jaoks.
Autor: Imbi E. Kaljuste