Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota Yaris -- aasta auto 2000
Euroopa juhtivatest autoajakirjanikest koosnev zhürii otsustas sel nädalal anda aasta auto 2000 tiitli väikeautole Toyota Yaris, mis on sellele autofirmale esmakordne aasta auto tiitel.
Tänavu märtsis Toyota Starleti välja vahetanud Yaris saavutas võidu Fiati kuueistmelise MPV (Multi Purpose Vehicle'i) Multipla ees. 55 juhtivat autoajakirjanikku 20 Euroopa riigist andsid viie lõppvooru pääsenud auto seast Yarisele 344, Fiat Multiplale 325, Opel Zafirale 265, ?koda Fabiale 245 ja Rover 75-le 221 punkti. Kokku alustas tiitlijahti 27 autot.
Esimese tiitlivõidu sai esimese «jaapanlasena» Nissan Micra 1993. aastal, Toyota võit oli teine eurooplaste tunnustus Jaapanile.
Yaris on esimene Jaapanis müügile toodud Toyota mudel, mis on välja arendatud Euroopa Disainikeskuses. Yarise nime alla on koondunud mitu toodet, neist uusim, Yaris Verso, on esimene väikeautol baseeruv mahtuniversaal.
Kokku müüakse Yarist kolme erineva kere ja kahe mootoriga. Eestis on hetkel müügil kolme- ja viieukselised Yarised, millele paigaldatakse kas 1,0- või 1,3-liitrine mootor. Yaris Verso peaks jõudma Eestisse paari nädala pärast. Yarise hinnad algavad 140 000 --160 000 kroonist, Verso hind tuleb umbes 40 000 krooni kõrgem.
Toyota Euroopa juhatuse esimees Akira Imai ütles pressiteates, et Toyota alustas Yarisega täielikku uuenemist Euroopa turul. Järgmise sügiseni esitleb Toyota kümmet uut automudelit ja kuut uut mootorit. Kokku kavandatakse sellel aastal Euroopas müüa 187 800 Yarist. Kaugem eesmärk on aga müüa aastal 2005 juba 800 000 autot.
Imai sõnul jätkab Toyota autotehase ehitamist Prantsusmaale Valenciennes'i, kust peaks esimene Yaris tulema juba 2001. aasta alguses.
Aasta autot valitakse juba alates 1964. aastast ja tänavune oli järjekorralt 37. Ametlik zhürii koosneb 56 autoala toimetajast, kes esindavad 21 Euroopa riiki. Sel aastal oli otsustajate seas üks ajakirjanik vähem. Valiku tegemisel on peamised kriteeriumid disain, mugavus, turvalisus, ökonoomsus, sõiduomadused, mootori omadused, mitmefunktsionaalsus, keskkonnasõbralikkus, hinna ja kvaliteedi suhe. Valik tehakse nende automudelite hulgast, mis on turule tulnud enne novembri lõppu.
Yarise tee võidule sai alguse juba 1,0 l VVT (Variable Valve Timing ehk muudetava gaasijaotusfaaside süsteem) mootori kuulutamisest aasta mootoriks. Samuti on Yarise disain ülejäänud konkurentidega võrreldes täiesti uus ning tema alusraamile on toodetud ka mitmefunktsionaalne Yaris Verso. Koos moodustavad nad ühtse tugeva toote, mis peaks rahuldama suurt klientide hulka. Usun, et olulise kvalitatiivse hüppe tegi Yaris ka tänu uuele hooldusprogrammile, mille tulemusel langesid auto jooksvad kulud. Eestisse jõudis Yaris tänavu aprillis. Kuna aga auto on väga nõutud üle kogu maailma, siis Toyota ei ole jõudnud toota rohkem autosid, kui konkreetsed kliendid soovivad. Ka Eestis on olnud Yarisele järjekord ja see püsib tänaseni, kuid vaatamata sellele on kõik vastukajad auto kohta olnud positiivsed.