Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik soovib maksustada kütuselisandeid
«Sel aastal on 10--15, kohati isegi sada korda kasvanud mõne aine sissevedu, mida annab mootorikütustele lisada,» ütles Katrin Lasn rahandusministeeriumist.
Ministeeriumis töös olev kütuseaktsiisi seaduse muutmise eelnõu peaks 1. juulist 2000 piirama mootorikütusena kasutatavate ainete maksuvaba sissevedu.
Lasni sõnul nõuab maksustamisele tulevate kütuselisandite loetelu veel täpsustamist, sinna kuuluvatest ainetest nimetas ta vaid tolueeni ja lakibensiini. Lasn ütles, et keemikute hinnangud näitavad, et lisaained ei pruugi, ent võivad halvendada kütuse kvaliteeti.
Varem on rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro kinnitanud, et eelnõu on valmis Siim Kallasele esitamiseks.
Ükski kütuseäriga seotud inimene ei soovinud eile nimepidi nimetada ettevõtteid, kes ulatuslikult kütuselisandeid impordivad.
Levinud mittemaksustatavate komponentidena nimetas Eesti Õliliidu nõunik Kaljo Aamer eetrit ja tolueeni, Neste Eesti hulgimüügijuht Rain Talmar lisas nendele ka kütuse oktaanarvu tõstja MTBE.
Tänavu on üheksa kuuga laekunud riigile kütuseaktsiisi 1,07 mld krooni, mis on 148 mln krooni vähem kui mullu sama ajaga. Järgmise aasta riigieelarve eelnõu näeb ette 1,77 mld krooni laekumist kütuseaktsiisi näol.
Kaljo Aameri sõnul võib aktsiisimäära tõustes maksulaekumine edaspidi väheneda. Majandusminister Toivo Jürgenson on teinud ettepaneku kõrvuti kütusekomponentide benseeni, tolueeni, metüülbenseeni ja MTBEga ning oktaanarvuga 60 ja 66 toorbensiini maksustamisega tõsta järgmisel aastal bensiini aktsiisi vaid 15 senti liitri kohta praegu ette nähtud 50 sendi asemel. Rahandusministri nõuniku Daniel Vaariku sõnul puudub tema teada selles küsimuses veel ühtne valitsuse seisukoht.
Autor: ÄP