• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 26.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik soovib maksustada kütuselisandeid

«Sel aastal on 10--15, kohati isegi sada korda kasvanud mõne aine sissevedu, mida annab mootorikütustele lisada,» ütles Katrin Lasn rahandusministeeriumist.
Ministeeriumis töös olev kütuseaktsiisi seaduse muutmise eelnõu peaks 1. juulist 2000 piirama mootorikütusena kasutatavate ainete maksuvaba sissevedu.
Lasni sõnul nõuab maksustamisele tulevate kütuselisandite loetelu veel täpsustamist, sinna kuuluvatest ainetest nimetas ta vaid tolueeni ja lakibensiini. Lasn ütles, et keemikute hinnangud näitavad, et lisaained ei pruugi, ent võivad halvendada kütuse kvaliteeti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Varem on rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro kinnitanud, et eelnõu on valmis Siim Kallasele esitamiseks.
Ükski kütuseäriga seotud inimene ei soovinud eile nimepidi nimetada ettevõtteid, kes ulatuslikult kütuselisandeid impordivad.
Levinud mittemaksustatavate komponentidena nimetas Eesti Õliliidu nõunik Kaljo Aamer eetrit ja tolueeni, Neste Eesti hulgimüügijuht Rain Talmar lisas nendele ka kütuse oktaanarvu tõstja MTBE.
Tänavu on üheksa kuuga laekunud riigile kütuseaktsiisi 1,07 mld krooni, mis on 148 mln krooni vähem kui mullu sama ajaga. Järgmise aasta riigieelarve eelnõu näeb ette 1,77 mld krooni laekumist kütuseaktsiisi näol.
Kaljo Aameri sõnul võib aktsiisimäära tõustes maksulaekumine edaspidi väheneda. Majandusminister Toivo Jürgenson on teinud ettepaneku kõrvuti kütusekomponentide benseeni, tolueeni, metüülbenseeni ja MTBEga ning oktaanarvuga 60 ja 66 toorbensiini maksustamisega tõsta järgmisel aastal bensiini aktsiisi vaid 15 senti liitri kohta praegu ette nähtud 50 sendi asemel. Rahandusministri nõuniku Daniel Vaariku sõnul puudub tema teada selles küsimuses veel ühtne valitsuse seisukoht.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele