Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Polaris Elu kliendid teadmatuses
Polaris Elu klient Lea Närska ütles, et hoolimata Seesami lubadustest klientidele lepingute ülevõtmise kohta kirjad laiali saata, pole nendega seni ühendust võetud. «Samas peame raha edasi maksma,» kurtis Närska.
Kui Polaris Elu 8000 klienti maksavad iga kuu kindlustusmakseid keskmiselt mõnesaja krooni eest, koguneb sellest ligi miljon krooni, mis jääb pankrotipessa nõudena üles.
Kahjusid ehk küll käsitletakse, kuid raha ei maksa keegi välja, lausus Närska. «Tuleb välja, et kindlustusvõtjate maksetest peetakse üleval pankrotimenetlust, mis on juba kaks kuud veninud ning lootust selgusele pole,» sõnas ta.
«Huvitavam on see, et mu kolleegile öeldi Seesamist, et neile pole isegi Polarise nimekirja üle antud,» lisas Närska.
Seesam Elu toote- ja riskijuht Erki Kilu tunnistas eile, et Polarise lepingute ülevõtmine venib. Seesam, Polaris ja kindlustusinspektsioon alles kooskõlastavad ülevõtmise tingimusi, kinnitas ta.
Vaidlused käivad Seesami taotletud lepingute viieaastase väljamaksmise piirangu ning väiksema intressi osas võrreldes Polarise lubatuga. «Inspektsioon soovib klientidele parimaid lahendusi ning viis aastat on ootamiseks tõesti pikk aeg,» märkis Kilu. «Samas ei saa Seesam erilisi järeleandmisi teha, sest Polarisel varasid praktiliselt pole.»
Seesam Elukindlustus peab Polarise elukindlustuslepingute ülevõtmisel maksma kindlustusreservide katmiseks kuni 35 miljonit krooni.
Kilu sõnul loodetakse detsembri jooksul klientidele siiski kirjad laiali saata, et Seesam saaks nõusoleku andnutega aasta alguses tegelema hakata. «Samas me lootsime seda juba kuu aega tagasi,» nentis Kilu.