Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolitus vastavalt tiimi vajadusele

    Müügimeeskonna arendamisel on igal ettevõttel oma vajadused. Vajaduste erinevused tulenevad firma arengustaadiumist, meeskonna koolitatusest, koolituse senisest tulemuslikkusest ja töö iseloomu muutumisest ajas.
    Koolitust ostvad kliendid ei tea tihti oma vajadusi piisavalt täpselt ning seetõttu kasutavad personali arendamisel koolituslahendusi, mis ei vasta täpselt nende vajadustele. Probleeme on uute oskuste omandamisega. Uute oskuste teke nõuab põhjalikku koostööd koolituspartneriga, see aga omakorda tähendab suuremaid investeeringuid nii rahaliselt kui ka juhtide ajas. Sageli on juhid arvamusel, et teadmiste omandamine põhjustab oskuste iseeneslikku tekke.
    Leiburi marketingidirektori Heikki Põhi sõnul toimub tootekoolitus firmas majasiseselt. «Selleks on meil oma inimesed piisaval tasemel spetsialistid,» märgib Põhi. Koolitaja tellimise eel tuleb tema sõnul püstitada selge eesmärk, mida koolituselt oodatakse. Viimati telliti Leiburisse koolitusfirma selleks, et müügitegevust argumenteeritumaks muuta.
    «Koolituse teine väga oluline moment on see, et see sunnib inimesi mõtlema,» ütleb Põhi, «igaüks saab vastavalt oma tasemele analüüsida, mida koolituselt võtta on.» Müügimeeskonna koolitajaks sobib Heikki Põhi arvates paremini firma, kelle töötajatel on lisaks teoreetilistele teadmistele ka praktiline kogemus.
    OÜ Hegela BDF tegevdirektori Heidy Särgava arvates on koolituse eesmärk eelkõige õppida ennast paremini müüma ning selleks on vaja muuta hoiakuid ja suhtumist. Müük on õpitav süsteem, mida jälgides ja ära kasutades saavutatakse edu nii oma töös kui ka isiklikus elus, märgib Särgava.
    Müügimeeskonna koolitusel peaks Särgava kinnitusel avatud koolitusele eelistama firmasisest, siis on tulemus parem, kuna meeskonnas räägitakse ühte keelt.
    Koolitusfirmalt saadud teadmiste kinnitamine peaks Särgava sõnul jääma juhi ülesandeks, et saavutada koolitusel kuuldu paremat omandamist. Vastavalt võimalustele võiks firmasisest koolitust tema sõnul läbi viia üks kuni kaks korda aastas, see tagab pideva arengu. «Juht peab koolitusel õpitut samm-sammult ellu rakendama,» märgib Särgava.
    Oluline on kõigepealt jagada müügimeeskonna koolitusvajadused kahte gruppi -- vajadused, mida on võimalik (või palju targem) katta firma sisemiste ressurssidega ning need, mille puhul väline abi tõhusamalt toimib. Firma peaks ise hakkama saama tootekoolitusega, töötajatele töökorralduse selgitamisega ning nende praktilise juhendamisega «põllul» ehk vahetutes müügisituatsioonides klientide juures. Välised partnerid koolitusfirmade näol suudavad aidata hoiakute, teadmiste ja oskustega.
    Hoiakute all pean silmas seda, kuidas müügiinimesed iseendasse, oma ametisse, klientidesse ja firmasse suhtuvad. On suhtumine pigem positiivne ja optimistlik või hoopis negatiivne? Kuigi võiks eeldada, et nii müügimehed kui ka juhid hoiakute juhtimisega igapäevaselt tegelevad, on tihti vaja väljastpoolt tulevat turgutust või «motivatsioonisüsti». Kuna teadmiste ja oskuste töö juures kasutamine sõltub paljuski töötaja tahtest, siis öeldakse, et sõltuvalt müügi raskusastmest moodustavad positiivne häälestatus ja sisemine motivatsioon 60--90% müügiedu teguritest. Tihti tõstab just see teiste seast esile pealtnäha sarnase teadmistepagasi ning praktiliste vilumustega müügimehed. Võtmesõnadeks hoiakute ning motivatsiooni juures on kõrge enesehinnang, positiivsed ootused ja püsivus.
    Teadmiste osas võivad koolitusfirmad aidata väga laia tarkuste spektriga (vt tabel). Kahjuks nii laiaga, et põhjaliku analüüsita koolitust ostva kliendi puhul on võimalus, et pakutav lahendus ei vasta kliendi vajadustele, häirivalt suur. Teadmisi pakkuvaid koolitajaid on kõige rohkem ja sellest tuleneb ka tihe konkurents klientide koolituseelarvetele.
    Kolmas peamine vajaduste liik müügipersonali koolitamise juures on praktilised oskused. Oskuste arendamise all pean silmas müügimehe vähemalt kahe praktilise isikliku kogemuse (nii ebaeduka kui eduka) saamist talle olulise tehnika või vilumuse kasutamisel treeningsituatsioonis. Enamik kliente soovib, et nende müügimehed koolituse läbi ka mõned neile töös vajalikud ning toimivad oskused omandaksid. Küllalt sageli aga ei ütle kliendid seda otse välja. Põhjuseid selleks võib olla mitmeid. Levinud on näiteks arvamus, et koolitus ei suuda sageli muuta inimeste tegelikku sissejuurdunud töökäitumist.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.