Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transport taastub jaanuari keskel

    Transpordi spetsialistid ei näe aastavahetusel kaupade liikumisel ette tõrkeid aasta 2000 arvutiprobleemist. Ummikuid ja kaupade aeglasemat liikumist võib põhjustada suur kauba hulk ja tavalisest hõredam transpordivahendite sõidugraafik. Kõige varem jõuab prognooside kohaselt normaalse elurütmi juurde tagasi lennutransport. ÄP
    Arvan, et normaalne transpordi liikumine taastub 3. jaanuarist (esmaspäev). Kui elekter, sidevahendid ja muud asjad toimivad, siis esmaspäevast on lennutranspordis ka kõik normaalne.
    Me oleme oma klientidele soovitanud, et kui on kaupu, mida võib kohe uuel aastal esmaspäeval-teisipäeval vaja minna, siis tekitada neist veel selle aastanumbri sees väike varu. TNTs on vastu võetud põhimõtteline otsus, et aastavahetuse nädalavahetusel -- laupäeval ja pühapäeval -- riskide vähendamiseks kaupu ei liigutata.
    Tavaliselt liiguvad TNT suured riikidevahelised kaubaautod ka nädalavahetustel. Aastavahetuse nädalavahetusel seisavad aga kaubad meie ladudes ja hakkavad liikuma alles esmaspäevast.
    31. detsembril (reedel) väljastab TNT kaupu kella 14.00ni, sama kaua peaks töötama ka toll.
    Normaalne elurütm peaks autotranspordis olema taastunud 10. jaanuariks. Saksamaal, Belgias, Hollandis ja Prantsusmaal on igatahes enne 6. jaanuari kindlasti elu veel väga loid.
    Kui keegi soovib aasta lõpus peale laaditud koormat uue aasta 3. jaanuaril kätte saada, siis võib see osutuda tavahinnast 2,5 korda kallimaks.
    Kui klient tahab veel tänavu kaupa kätte saada ja normaalse transpordihinnaga, siis peab kauba peale laadima juba täna-homme.
    Laevasõidugraafikutes aastavahetus muudatusi kaasa ei too. Graafikud on enamasti stabiilsed ja paigas juba aastaid.
    Ainuke probleem, mis võib tekkida, on see, et kogu maailmas liigub detsembris tohutult palju kaupa. Konteinereid on nii palju, et laevafirmad ei jõua neid vahesadamatest edasi vedada. Sadamates ummistunud kaubad veetakse kohale jaanuari paari esimese nädalaga. Jaanuari keskpaigast on kõik korras ja liigub nii nagu vaja.
    Kui kliendil on kaubaga kiire, siis on tema ainuke võimalus paluda laevafirma agenti. Agendil on võimalus laevafirmale teatada, et see kaup on eriliselt tähtis ja peab kindlaks ajaks kohale jõudma. Laevafirma saab vahesadamates anda käsu, millised konteinerid enne laadida ja mida hiljemaks jätta. Selline soov ei lähe kliendile lisatasu alla, kuid selle täitmine sõltub kliendi ja agendi ning agendi ja laevafirma vahelistest suhetest.
    Paljud maaletoojad planeerivad oma kaupade tarne detsembrisse ja et veel enne jõule või aastavahetust oma tellimused kindlasti kätte saada, kasutatakse tavalisest enam lennutransporti. Sageli jääb kaupade tellimine viimasele minutile. Paraku võib ootus kiirest tarneajast kaasa tuua hoopis pettumuse. Tihti ei osata ette näha lennugraafikute muutusi aasta lõpul.
    Tegelikult toimuvad muudatused lennugraafikutes igal aastal ning olenevalt lennukompaniist leiavad need aset perioodil jõulunädalast kuni uue aasta esimese nädalani (20. detsember kuni 9. jaanuar). Sel ajavahemikul võib esineda viivitusi lennusaadetiste kohaletoimetamisel ja kättesaamisel, sest saadetiste arv aasta lõpus tavaliselt suureneb ja lendude arv muudatuste tõttu väheneb. Samuti tuleb arvestada, et tolliprotseduurideks kulub suhteliselt rohkem aega. Saadetiste korrapärase liikumise taastumine võib aega võtta kuni jaanuari keskpaigani.
    Kauba tarnijad võivad küsida täpsemat informatsiooni lennugraafikute kohta kas lennujaamast või oma ekspedeerijalt.
    Autor: Asko Talu
  • Hetkel kuum
Isamaa on hästi kapitaliseeritud … taskupartei
Erakonnad peavad tegutsema läbipaistvalt ja avatult, vastasel juhul ei saa neid pidada usaldusväärseks, sest poliitikat varjab saladuseloor ning kasvab korruptsioonirisk, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erakonnad peavad tegutsema läbipaistvalt ja avatult, vastasel juhul ei saa neid pidada usaldusväärseks, sest poliitikat varjab saladuseloor ning kasvab korruptsioonirisk, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Jamie Dimon: Erasektori laenuturul võib ees oodata tõeline põrgu
Jamie Dimon, JPMorgan Chase & Co. tegevjuht, teatas, et ootab erasektori laenude turul probleemide ilmnemist ja hoiatas, et sellest “võib tulla tõeline põrgu.”
Jamie Dimon, JPMorgan Chase & Co. tegevjuht, teatas, et ootab erasektori laenude turul probleemide ilmnemist ja hoiatas, et sellest “võib tulla tõeline põrgu.”
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Mudel, mis toob sinu muudatuste edu seitse korda lähemale
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Rehvimüüja: inimesed on sel aastal laisad rehvide vahetajad
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Leedu valitsus kavatseb ajutist pangamaksu pikendada Mullu koguti 250 miljonit
Leedu valitsus kiitis heaks eelmisel aastal kasutusele võetud ajutise pankade solidaarsuspanuse pikendamise veel üheks aastaks, mis oli mõeldud kaitserahastuse lisaallikaks, kirjutas Verslo Žinios.
Leedu valitsus kiitis heaks eelmisel aastal kasutusele võetud ajutise pankade solidaarsuspanuse pikendamise veel üheks aastaks, mis oli mõeldud kaitserahastuse lisaallikaks, kirjutas Verslo Žinios.
Politseist Ida-Virumaa oligarhiks: Nikolai Ossipenko ajas äri, nagu on kombeks Venemaal Lisatud prokuröri kommentaar
Eile meie seast lahkunud Nikolai Ossipenko kasutas kohalike poliitikute enda lõa otsas hoidmiseks jõulisi ning seadusi rikkuvaid meetodeid, kuid see tagas endise miilitsa ja politseiniku Ossipenko kommunaaläridele kasumi ning välistas konkurentsi hangetel.
Eile meie seast lahkunud Nikolai Ossipenko kasutas kohalike poliitikute enda lõa otsas hoidmiseks jõulisi ning seadusi rikkuvaid meetodeid, kuid see tagas endise miilitsa ja politseiniku Ossipenko kommunaaläridele kasumi ning välistas konkurentsi hangetel.