Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas kujundada Eesti mainet?

    Millise riigi iseloomustamiseks on kasutatud selliseid sõnu: väike, külm, halb ilm, kehv infrastruktuur, palju vaesust, ohtlik, vilets tehnoloogia, bürokraatia, poliitilised probleemid, viin, sõjategevus, Balkan, värav Kaspiasse, Venemaa? Kas aga oskate öelda, millist riiki iseloomustatakse järgmiste väljenditega: kaasaegne infrastruktuur, sõbralikud inimesed, iseseisev, tsiviliseeritud, kindel kroon, head tootmistingimused, õitsev majandus, arenenud turism, hea õlu? Nii üllatav, kui see ka ei tundu, on mõlemal juhul tegemist Eestiga.
    Välisinvesteeringute agentuuri (EIA) tellitud küsitlusest Suurbritannia ja Saksamaa ettevõtete tippjuhtide seas selgus, et 60% Suurbritannia ja 30% Saksamaa firmajuhtidest teavad Eestist vaid riigi asukohta, kui sedagi. Ilmselt soovib enamik eestimaalasi, et meist teataks positiivset või vähemalt korrektset informatsiooni. Kuidas seda aga saavutada? Lihtne oleks sadade miljonite eest tellida Eesti tutvustamiseks reklaamikampaaniaid. Tuleb siiski kaaluda, kas see investeering tasub end ära.
    EIA küsitletud firmajuhid on seni saanud teavet peamiselt massimeedia kaudu. Kindlasti jääb meediale ses ka edaspidi oluline roll, kuid huvitav on fakt, et ettevõtete juhid eelistasid saada infot otsekontaktide, interneti ja e-posti kaudu.
    Tõenäoliselt teatakse Eestit rohkem Soomes ja Rootsis, vähem USAs või Jaapanis. Ilmselt ei teata Eestit üldse Aafrikas ja Lõuna-Ameerikas. Kas ongi oluline, et Eestit tuntaks võrdselt maailma kõigis 192 riigis? Ehk peaksime keskendama jõupingutused Eesti tutvustamiseks peamistele investeeringute, kaubandus-, turismi- ja poliitilistele partneritele. Või kas peaksime Eestit tutvustama kõigile kodanikele meile tähtsates riikides. Ei pea ju Eestit samaväärselt tundma koduperenaine, tuumafüüsik või riigipea. Tähtis on, et info jõuaks olulisemate investorite, firma juhtide, turismifirmade esindajate ja poliitikuteni.
    Kui teame, kuidas ja kellele Eestit tutvustada, jääb üles veel küsimus, milline info on edastamiseks oluline. Loomulikult pole mõtet kuulutada, et Eesti on suur, rikas ja siin on aastaringselt mõnusalt soe. Kuna küsitlus näitas, et ainult 3 protsendil Saksamaa ja Inglismaa investoritest tekkis assotsiatsioon Eestist kui Euroopa Liidu kandidaatriigist, peab üks sõnumeid kindlasti olema see, et Eesti on tõenäoliselt viie aasta pärast ELi liige. Rõhutama peaks majanduslikku, finants- ja poliitilist stabiilsust, head telekommunikatsiooni infrastruktuuri ehk kõike positiivset, mida oleme saavutanud.
    Tegelikult kujundab Eesti mainet iga eestimaalane, kes välismaalastega suhtleb, rääkimata tippametnike, -poliitikute ja -ärimeeste välissuhtluse mõjust riigi mainele. Seetõttu on mainekujunduse seisukohalt eriti oluline see, kas meil ja meie liidritel on sõnumit, mida edastada, kas teeme seda ausalt ja professionaalselt.
    On üks lihtne, kuid oluline tõde, millest kogu mainekujundus algab -- selleks, et heas valguses ja üldse välja paista, peab see, mida teeme, olema piisavalt positiivne, edumeelne ja silmapaistev. Ainult siis saame oma väiksuses siin kaugel ja külmas maailma põhjaservas heana välja paista. Seega kokkuvõttes on väikeriigi mainekujunduse valem lihtne -- tee hästi ja näita seda välja ausalt, sihipäraselt ning mõjusalt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.