• OMX Baltic−0,6%305,3
  • OMX Riga0,11%892,6
  • OMX Tallinn−0,44%2 077,75
  • OMX Vilnius−0,18%1 199,03
  • S&P 5000,38%6 045,26
  • DOW 300,24%42 967,62
  • Nasdaq 0,24%19 662,48
  • FTSE 1000,23%8 884,92
  • Nikkei 225−1,17%37 725,73
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,42
  • OMX Baltic−0,6%305,3
  • OMX Riga0,11%892,6
  • OMX Tallinn−0,44%2 077,75
  • OMX Vilnius−0,18%1 199,03
  • S&P 5000,38%6 045,26
  • DOW 300,24%42 967,62
  • Nasdaq 0,24%19 662,48
  • FTSE 1000,23%8 884,92
  • Nikkei 225−1,17%37 725,73
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,42
  • 21.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

1994. aastal kasvas tarbijahinnaindeks (THI) Eestis 41,7%. Kõige enam suurenesid kulutused eluasemele, 81,8%, järgnesid kulutused transpordile ja sidele, 50,9%. Toit kallines 23,7%. Kõige vähem muutusid hinnad tervishoiusfääris, THI muutus 9,9%. 1995. aastaks prognoosivad eksperdid 25--30protsendilist hinnatõusu, seda peamiselt elektri ja eluasemega seotud kulude suurenemise tõttu. Veebruarist tõusevad ka raudteekulud. Tõusu jätkavad kodumaised tootmiskulud ja suurenevad ka tootmiskulusid mõjutavad faktorid, nt palgad.
Hetkeseis: 1999. aastal kerkisid tarbijahinnad 3,9%, sh muutusid kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad 10,2 ja vabaturul kujunevad hinnad 1,5%. Tegemist on THI madalaima muutusega Eesti taasiseseisvumisaja jooksul. Äripäev prognoosib tänavuseks 5protsendilist THI kasvu. Kütuse kallinemise mõju ulatub ka sellesse aastasse. Lähiajal tõusevad transporditeenuste ja toiduainete hinnad. Elamute küttele lisandub suvest 18protsendiline käibemaks ning sügisest kallineb eratarbija jaoks elekter.
RE Eesti Raudtee (ER) kavatseb kehtestada uue vagunite seisuaja maksustamise korra. Uute tariifide suurus on tekitanud vastuseisu Eesti kütusefirmades. ASi Pakterminal peadirektori Aadu Luukase sõnul teeb see võimatuks raudtee kaudu kütuse tarnimise. «Kasutame SRÜ riikidega ühist vaguniparki ning selle tõttu on Eestile kehtestatud vagunikvoot, mille ületamisel tuleb meil trahvi maksta,» põhjendas ERi peadirektor Parbo Juchnewitsch tariifide tõusu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkeseis: ER tõstis tariife, millele Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas vastas ähvardusega lõpetada investeeringud Eestisse. Tänaseks on kompromiss leitud: ER alandas keskmist tariifi ligi 5 korda ning Luukas taganes ähvardusest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele