• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • 31.03.00, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Streik halvab kaubavahetuse Soomega

Eesti kaubavahetust põhjanaabritega takistab oluliselt transporditöötajate streik, mille tõttu Soome lipu all sõitvad laevad katkestasid kauba vedamise, kirjutab Eesti Päevaleht.
Paarkümmend regulaarselt Eesti ja Soome vahel kaupa vedavat Eesti firmat on pärast kolmapäeva keskööl alanud streiki sunnitud kaubaveo säilitamiseks palkama kümneid autojuhte.
'Laevad ei vii enam ilma vedukita treilereid üle lahe, sest Soome streikivad sadamatöölised pole nõus neid laevadelt maha sõidutama,' selgitas päevas umbes 15 kaubaveoreisi Soome tegeva transpordifirma SP Transit tegevdirektor Roman Loov. 'Seetõttu peame palkama 15-20 autojuhti, kes viivad treilerid Soome ja toovad sealt tagasi.'
Kui Tallinki ning Eckerö Line"i laevad lubavad vedukiga treilerid laevale, siis Viking Line ning Silja Line on sellestki streigi tõttu loobunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Meil pole laevale mõtet veoautosid ega treilereid peale võtta, sest neid Soomes lihtsalt ei teenindata,' sõnas Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido.
Kuna laevade veomaht on vähenenud, on transpordifirma Schenker-BTL teenindusdirektori Maige Petersoni sõnul tekkinud meeletud järjekorrad.
'Teavitasime kliente juba kuus päeva enne streigi algust, et kui on võimalik lükata kaubavedu edasi, siis tuleks seda võimalust kasutada, ' ütles Peterson. Tema sõnul lööb streik kaubaveo hinna üles, keskmiselt maksab 100 kilo ülevedu nüüd 16 krooni rohkem.
'Hinnatõus on tingitud autojuhtide palkamisest, samuti töö ümberkorraldamisest, kuid minu arvates ei ole hinnatõus siiski eriti märkimisväärne,' lisas Peterson. Roman Loov hindas veokulude kasvu 10-15 protsendile.
Transpordifirma KMV juhataja Heiki Ohu sõnul blokeerisid Soome sadamatöölised üleeile autodega Helsingi Edelasadamas KMV veoautode tee Silja Line"i laevale. 'Autodel õnnestus lõpuks alles Läänesadamas Tallinki laevale saada ja kaubaga Eestisse jõuda,' ütles Ohu.
Kütusefirma Neste Eesti jaemüügi juht Artur Praun lausus, et kuna nemad toovad põhiosa kütusest Soomest, võib streigi venimisel tekkida oht, et firmal hakkab kütust nappima. Praegu on Nestel Muuga terminalis siiski piisav kütusevaru.
Statoilist kinnitati, et Soome transporditööliste streik nende tööle mõju ei avalda. Sama öeldi ka Soome reise korraldavast firmast Baltic Travel ning Stockmanni kaubamajast Tallinnas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele