• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 09.05.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida teha, et muuta Eesti turistidele ligitõmbavaks?

Eesti iseenesest on atraktiivne, aga klient on meil tarvis kõigepealt ära kirjeldada: kellele ta on atraktiivne, kuidas klientideni jõuda. Eesti looduses on palju, mida vaadata. Aga stsenaarium puudub, millega turule minna. Etendus on välja müüdud, aga stsenaariumi pole.
Kogemusi on meil veel vähe. Ei saagi neid väga nõuda ? ettevõtja peab oma toote sisse minema ja piisavalt palju klientidega suhtlema, et aru saada, kes on tema kliendid ja kuidas nendeni jõuda. Ja tuleb ära kaardistada, mida ta ikkagi müüb.
Eestis on probleem kompott-turismi viljelemises ja see ei ole hea märk. Tuleb spetsialiseeruda ? kindlad tooted kindlale turule. Siis on ka kliendile kõik arusaadav.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tihtipeale juhtuvad kliendid valesse kohta. Enda väljareklaamimine ? seda tuleb veel õppida. Hotellidel on olukord parem, maaturismis on arenguruumi.
Kõige suurem probleem on viidad. Meid üles leida on absoluutselt võimatu. Ise viitasid üles panna ei saa, sest kõik maakonna viidad peavad olema ühtsed ja see on nii suur kulu, et ühele väikesele 4?6 majutuskohaga turismitalule on see mõeldamatu. Minul on talu suurest teest 800 meetrit eemal, aga mul peaks olema juba Haapsalu maantee ääres suur viit. Ja see on riigi, maakonna ja omavalitsuse probleem. Ma ei hoia ju turisti köiega kinni, et ei lähe mujale poodi, ei Haapsallu ega ühtegi muuseumi. Ta käib igal pool, toob igale poole raha, mitte ainult mulle.
Teine probleem on teedevõrk. Minu 800 meetrit tolmust teed ei ole nii hull, aga on kohti, kuhu läheb ainult tolmune tee. Sideprobleemid on nüüd mobiilsidega seoses lahenemas.
Olemasolevaid võimalusi on suhteliselt hästi kasutatud. Palju olulisem on, kui palju on meil kasutamata võimalusi. Täiesti mahamüümata on nn maaturismi toode, mis oleks regionaalpoliitiliselt ääretult tähtis. Oleks palju võimalusi turistide käest maaturismitoodete mahamüümise teel raha teenida.
Paljuski müüme me turismitooteid liiga madala hinnaga. Ja me ei oskagi küsida raha nende toodete eest. Näiteks Austria maaturismiorganisatsioon dikteerib kokkuleppeliselt majutuste piirhinna. On ju tegu spetsiaaltootega, mis ei eelda massiturismi. Ja kui massiturismi ei ole, peab marginaal olema suurem. Kulud on suuremad.
Tahame siseturismi kaudu, mis on meil ka välja arendamata, välja selekteerida kvaliteettooted, millega tuua välisraha sisse. Aga ka siseturism on ääretult tähtis, et Tallinnas, Tartus ja Pärnus teenitud raha jagada ümber maapiirkondadesse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele