Lugedes 25. mai Äripäevast väljavõtteid internetiseminaril osalenud Peeter Marveti esitlusest ?Kodulehekülje saab 15 krooniga?, tõmbus nägu vägisi muigele.
Lehest loetu järgi jääb mulje, nagu oleks internetist tõmmatavatel tasuta programmidel võluvägi, mis kodulehe napsti ise valmis loob ja programmide värskest omanikust internetilahenduste spetsialisti teeb.
Kodulehe juures on tõesti primaarne informatsioon. Selles osas ei saa vaielda, kuid selle info esitlus ning funktsioonid, nagu otsingusüsteemid, tellimusvormid, kataloogisüsteemid jne, on kaasaegse kodulehe sisu ning info efektiivse esitluse lahutamatud osad. Kahe sisult võrdse lehe puhul saab kliendi jaoks otsustavaks vorm.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Korraliku kodulehe tegemise õppimiseks kulub kaua aega ja aeg on raha. Korraliku kodulehe loomine eeldab ka eelnevat pikaajalist kogemust selles valdkonnas ning tugevat eeltööd. Korraliku kodulehe loomisesse on kaasatud disainerid, programmeerijad ja reklaamispetsialistid, kes tunnevad internetilahenduste iseärasusi ja kehtivaid standardeid.
Hea näide selle kohta toodi ära ka uudistegrupis ee.arvutid.vestlus. Võrrelge ning otsustage ise: www.foradell.ee/pool ja www.max.ee. Sarnaseid näiteid leiab internetist kahjuks hulgi.
Professionaalne veebifirma on just see, kes aitab kokku panna kodulehe struktuuri ning seal esitatava informatsiooni. Kui pakutud teenus ei rahulda, olete vale pakkuja juures.
On masendav vaadata, kuidas firmad tuhande krooniga kodulehte pakkuvate turusolkijate otsa komistavad või omal käel püüavad midagi kokku vusserdada.
Kas Eesti firmad on tõesti nii rikkaks saanud, et võivad katse-eksituse meetodil oma esindusmaterjale koostada? Koduleht internetis ei tohi olla firma reklaamtrükise peegeldus, vaid selle täiendus. Kodulehte luues tuleb eesmärgiks seada äriprotsesse lihtsustav ja kiirendav infosüsteem, mitte järjekordne ?kodukas?, mis lihtsalt olemas on.
Koduleht peab peegeldama firma identiteeti ning toetama müüki. Koduleht on firma esindaja internetis ? reklaamiagent ja müügimees, kes kujundab paljude klientide esmamulje firmast. Ärge riietage müügimeest kartulikotti ja ärge püüdke kokku hoida reklaamiagendi koolitusrahalt.
Kaasaegsed kodulehed kasutavad suurte infomahtude haldamiseks andmebaasisüsteeme ning serveripoolseid skripte ja programme, mis tuleb omavahel integreerida. Lehe erinevad osad tuleb osata siduda ühtseks tervikuks. Neid oskusi ei tõmba Internetist!
Kas saate enesele lubada Jaan Tatika eeskujul kodukootud lennumasinaga katuselt alla sõitmist, et näha, kas töötab? Või suudavad siiski lennuspetsialistid pakkuda paremat lahendust. Kas me oleme nii rikkad, et 15kroonist kodulehte teha?