• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • 07.06.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kodulehekülg 15 krooniga ? oleme rikkad?

Lugedes 25. mai Äripäevast väljavõtteid internetiseminaril osalenud Peeter Marveti esitlusest ?Kodulehekülje saab 15 krooniga?, tõmbus nägu vägisi muigele.
Lehest loetu järgi jääb mulje, nagu oleks internetist tõmmatavatel tasuta programmidel võluvägi, mis kodulehe napsti ise valmis loob ja programmide värskest omanikust internetilahenduste spetsialisti teeb.
Kodulehe juures on tõesti primaarne informatsioon. Selles osas ei saa vaielda, kuid selle info esitlus ning funktsioonid, nagu otsingusüsteemid, tellimusvormid, kataloogisüsteemid jne, on kaasaegse kodulehe sisu ning info efektiivse esitluse lahutamatud osad. Kahe sisult võrdse lehe puhul saab kliendi jaoks otsustavaks vorm.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Korraliku kodulehe tegemise õppimiseks kulub kaua aega ja aeg on raha. Korraliku kodulehe loomine eeldab ka eelnevat pikaajalist kogemust selles valdkonnas ning tugevat eeltööd. Korraliku kodulehe loomisesse on kaasatud disainerid, programmeerijad ja reklaamispetsialistid, kes tunnevad internetilahenduste iseärasusi ja kehtivaid standardeid.
Hea näide selle kohta toodi ära ka uudistegrupis ee.arvutid.vestlus. Võrrelge ning otsustage ise: www.foradell.ee/pool ja www.max.ee. Sarnaseid näiteid leiab internetist kahjuks hulgi.
Professionaalne veebifirma on just see, kes aitab kokku panna kodulehe struktuuri ning seal esitatava informatsiooni. Kui pakutud teenus ei rahulda, olete vale pakkuja juures.
On masendav vaadata, kuidas firmad tuhande krooniga kodulehte pakkuvate turusolkijate otsa komistavad või omal käel püüavad midagi kokku vusserdada.
Kas Eesti firmad on tõesti nii rikkaks saanud, et võivad katse-eksituse meetodil oma esindusmaterjale koostada? Koduleht internetis ei tohi olla firma reklaamtrükise peegeldus, vaid selle täiendus. Kodulehte luues tuleb eesmärgiks seada äriprotsesse lihtsustav ja kiirendav infosüsteem, mitte järjekordne ?kodukas?, mis lihtsalt olemas on.
Koduleht peab peegeldama firma identiteeti ning toetama müüki. Koduleht on firma esindaja internetis ? reklaamiagent ja müügimees, kes kujundab paljude klientide esmamulje firmast. Ärge riietage müügimeest kartulikotti ja ärge püüdke kokku hoida reklaamiagendi koolitusrahalt.
Kaasaegsed kodulehed kasutavad suurte infomahtude haldamiseks andmebaasisüsteeme ning serveripoolseid skripte ja programme, mis tuleb omavahel integreerida. Lehe erinevad osad tuleb osata siduda ühtseks tervikuks. Neid oskusi ei tõmba Internetist!
Kas saate enesele lubada Jaan Tatika eeskujul kodukootud lennumasinaga katuselt alla sõitmist, et näha, kas töötab? Või suudavad siiski lennuspetsialistid pakkuda paremat lahendust. Kas me oleme nii rikkad, et 15kroonist kodulehte teha?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele