• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.11.00, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksoautode vanusepiiri poolt on suurfirmad

Tallinna uude taksoveoeeskirja sisse kirjutatud vanusepiirang üle 12aastaste autode mittelubamiseks taksosõiduks tuli juhtivate taksofirmade ettepanekul, kes soovivad nii linnast kaotada taksodena sõitvaid vanu autosid, kirjutab Postimees.
Neljapäeval Tallinna volikogus vastu võetud eeskirjade kohaselt ei tohi taksode vanus alates 1. juulist olla enam reeglina üle 12 aasta. Vanusepiirangu tõttu satub löögi alla ligi kolmandik praegustest taksodest, sest 1988. aastal või varem välja lastud taksosid on pealinna 1448 masinast praegu 532.
Taksofirma Hedi direktor Uno Lilienthal ütles Postimehele, et ettepanek panna autodele 12aastane vanusepiirang tuli seitset firmat ühendavalt mittetulundusühingult Tallinna Taksokeskus, kuhu teiste hulgas kuuluvad ka pealinna suurimad taksofirmad Tulika, Linnatakso, Esra ja Hedi.
Lilienthali sõnul ei tähenda vanusepiirang aga, et üle 12 aasta vana auto on automaatselt taksosõiduks kõlbmatu, sest taksokomisjon hindab igat autot eraldi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii Lilienthal kui ka Tallinna transpordiameti taksokomisjoni juht Feliks Undusk laususid, et uued eeskirjad ei too endaga automaatselt kaasa hinnatõusu. Unduski sõnul on sõiduhinna tõus küll paratamatu, kuid seda ei tingi mitte uued eeskirjad, vaid bensiini hinna tõus ja inflatsioon.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele