• OMX Baltic−0,15%301,69
  • OMX Riga−0,2%891,1
  • OMX Tallinn−0,05%2 068,35
  • OMX Vilnius0,26%1 200,63
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,06%8 755,39
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • OMX Baltic−0,15%301,69
  • OMX Riga−0,2%891,1
  • OMX Tallinn−0,05%2 068,35
  • OMX Vilnius0,26%1 200,63
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,06%8 755,39
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • 14.11.00, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lasti kergendamine päästis lekkiva laeva uppumisest

Eesti kaubalaeva Kapten Konga meeskonnal õnnestus eile Riia lahes uppumisohtlikult kreeni vajunud alus pinnal hoida vaid tänu puidulasti merreviskamisele, kirjutab Eesti Päevaleht.
Tugev külgtuul pani Lätist Inglismaale teel olnud Kapten Konga pardal puidulasti eile kella 10 paiku liikuma ning parajasti pööret sooritanud alus sattus kreeni. Laeva kreen suurenes kuni 38 kraadini, sest pardas olnud ventilatsiooniavade kaudu hakkas masinaruumi vett voolama. Samas seiskus ka laeva peamootor ning 14 meetrit sekundis puhunud kagutuulega triivis alus 11 meremehega pardal Eesti vetesse.
'Kapten otsustas osa lastist kreeni vähendamiseks merre visata ja see otsus õigustas end,' lausus laeva omaniku Eesti Merelaevanduse tehnikadirektor Toomas Hüüdma.
Hüüdma sõnul paanikat meeskonna seas ei tekkinud. 'Kõik olid rahulikud,' kinnitas ta. Kriisiolukorras teatas meeskond juhtunust merepäästele, kes saatis keskpäeval Tallinnast Saaremaale piirivalve lennusalga helikopteri. Kopter oli iga hetk valmis sündmuskohale lendama, et laeva meeskond vajaduse korral maale tuua.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meeskond sai 82 meetri pikkuse laeva peamootori küll pärastlõunal tööle, kuid kreenist alust välja tuua ei suudetud. Kapten Konga kapten võttis seetõttu vastu otsuse pöörata laev ringi, sõita vastutuult Läti rannikule ja ajada alus uppumise vältimiseks madalikule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele