Valitsuse tellimusel Saaremaa laevakompanii tänavuse aasta tegevust analüüsinud audiitorfirma PWC hinnangul tuleks riigieelarveliste toetuste puhul üksteisest selgelt eristada investeeringud ja parvlaevaühenduse korraldamiseks vajalikud jooksvad kulutused, teatas teede- ja sideministeeriumi esindaja.
'Aktsepteerides ainult jooksvaid kulutusi parvlaevaühenduse korraldamisele ja eeldades, et põhivara, sh laevade, soetamine, on ettevõtja enda asi, näen küllalt suurt kokkuhoiuvõimalust riigieelarveliste toetuste osas,' ütles teede- ja sideministeeriumi asekantsler Rene Treial. 'Niimoodi on lootust jääda dotatsiooni absoluutnumbrite osas enam-vähem tänasele tasemele, selle kannatab riigieelarve välja.'
Teede- ja sideministeerium ning AS Saaremaa Laevakompanii leppisid novembris kokku, et sõltumatu audiitor teostab laevakompaniis audit-uuringu ning annab hinnangu, kas riigieelarvest eraldatavat dotatsiooni kasutatakse sihtotstarbeliselt ja vastavuses ministeeriumi ning Saaremaa Laevakompanii vahel sõlmitud liinilepinguga.
'Eesmärk on saada sõltumatu ekspertarvamus, mis annaks hinnangu süüdistustele nagu kasutaks laevakompanii raha ebaotstarbekalt ja tegelikult saaks parvlaevaliiklust organiseerida odavamalt,' ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson novembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saaremaa Laevakompanii korraldab parvlaevaliiklust mandri ja Saaremaa, Hiiumaa ning Vormsi vahel, samuti Saaremaa ja Hiiumaa vahel. Käesoleval aastal sai Saaremaa Laevakompanii riigieelarvest eraldatavat dotatsiooni 55,1 miljonit krooni.