• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105
  • 04.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autota laevareisija pääseb Rootsi ülepäeviti

Seni igal õhtul Rootsi startida saanud inimesi ootab ebameeldiv üllatus. Tallinnast Rootsi saab otse sõita vaid ülepäeviti. Ainsana kurseerib uuest aastast Tallinna?Stockholmi liinil Regina Baltica. Seoses operaatori vahetusega, Estline asendumisega Hansateega, väljub teine varem sellel liinil kurseerinud laev, Baltic Kristina, hoopis Paldiski sadamast ja randub Stockholmi asemel Kapellskäris.
Paraku pole Rootsi sadam pole reisilaevade täielikuks teenindamiseks valmis. ?Kapellskäris ei ole veel reisijatele terminali minekuks vajalikku tuubust,? ütles ASi Hansatee turundusdirektor Viljar Jaamu. ?Seetõttu kardetakse, et autota reisijad satuvad omapead sadama territooriumile?. Tuubuseks nimetab Jaamu ehitist, kustkaudu reisijad väljudes terminali saavad suunduda.
Tuubuse puudumine ahistab Eestist Rootsisse reisijaid esialgse info kohaselt veebruari lõpuni. ?Siis peaks reisijad ka Paldiskist Rootsi sõita saama,? lootis Jaamu. Lootust tuubuse valmimiseks suurendab asjaolu, et ka Silja Europa kavatseb Stockholmi asemel Turust Kapellskäri sõitma hakata. Seni on seda Kapellskäri sadamat kasutanud Viking Line.
Rootsi sõitjatele on peatselt pärsitud ka võimalus sinna Soome kaudu jõuda. ?Tallinnast ei välju alates märtsist ühtegi laeva, millega sõites jõuaks samal õhtul Helsingist või Turust Rootsi sõitvale Silja laevale,? rääkis turismifirma Tensi Reisid reisikonsultant Kaidi Poolakese.
Olukorra põhjustab Silja Line otsus tuua Turust väljuva laeva väljumiskellaaeg varasemalt 21,15-lt 18.30-le. ?Nüüd jääb Tallinnast laevaga Helsingisse jõudnul Turusse sõitmiseks aega poolteist tundi,? rääkis Poolakese. ?Vahemaa on aga 200 kilomeetrit ja lisaks peab buss kohal olema tund enne laeva väljumist.?
Terve ööpäev kulub reisijal ka Stockholmist Helsingi kaudu Tallinna sõitjal. Hommikul Helsingisse jõudnu on fakti ees, et Tallinnasse saab ta sõita alles kell 18.
Põhjus, miks Hansatee Baltic Kristina Tallinna asemel Paldiskist väljuma pani, peitub Viljar Jaamu sõnul kahe sadama lühemas vahemaas. ?Nüüd saame ühe otsa sõita kümne tunniga, koos laadimisega sõidame ööpäeva jooksul edasi-tagasi,? väitis Jaamu. ?Tallinnast Stockholmi sõiduks kulub aga 17 tundi.?
Selles, kuidas tulevased Rootsi-reisijad reisijad Paldiskisse saaksid, Jaamu probleeme ei näe. Tema kinnitusel on juba kaks bussifirmat, Taisto Reisid ja Harjumaa Liinid, tundnud huvi reisijate Paldiskisse vedamise vastu. Esialgu kavatseb Hansatee aga rõhu panna autodega reisijatele, kes saavad kiirema ülesõiduvõimaluse.
Reisijate arvu kasvu Hansatee siiski ei plaani. ?Rohkem arvestame sõiduhinna tõstmise ja kulude kärpimisega,? kinnitas Jaamu.
Kasvu loodab Hansatee aga kaubaveos. Praegu kuulub kogu kaubavedu Eestist meritsi Rootsi Hansateele. Lisaks igal õhtul väljuvale Baltic Kristinale väljub igal hommikul Paldiskist ka mootorlaev Kapella ning kaupa veab ka Tallinnast ülepäeviti väljuv Regina Baltica.
Esialgu on ümberkorraldused kaubaveos toonud siiski ka segadusi. Nii kurdavad autovedajad, et Hansatee pole suutnud nendega veo ja hindade suhtes läbirääkimisi pidada. ?Kõige rohkem häirib autovedajaid teadmatus,? ütles Alu Veoki juht Aivo Härmaste. ?Laeva väljumiskoha suhtes vahet pole ? väljugu või Pärnust.?
Muudatused laevade väljumispaigas ja arusaamatused klientidega said alguse, kui AS Hansatee ja seni Stockholmi liinil opereerinud Estline?i omanik Eesti Merelaevandus sõlmisid detsembri alguses Regina Baltica ja Baltic Kristina laevapereta prahtimislepingud.
Tallinki kaubamärgi all opereerib Hansatee lisaks Baltic Kristinale ja Regina Balticale ka Helsingi liinil laevadega Fantaasia, Meloodia, ja Vana Tallinn ning Tallink AutoExpress ja Tallink Express 1.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 17:51
Raamatupidamisfirma omanik: maksupidu käib edasi ja tuure tõmmatakse pealegi
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele