Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autota laevareisija pääseb Rootsi ülepäeviti

    Seni igal õhtul Rootsi startida saanud inimesi ootab ebameeldiv üllatus. Tallinnast Rootsi saab otse sõita vaid ülepäeviti. Ainsana kurseerib uuest aastast Tallinna?Stockholmi liinil Regina Baltica. Seoses operaatori vahetusega, Estline asendumisega Hansateega, väljub teine varem sellel liinil kurseerinud laev, Baltic Kristina, hoopis Paldiski sadamast ja randub Stockholmi asemel Kapellskäris.
    Paraku pole Rootsi sadam pole reisilaevade täielikuks teenindamiseks valmis. ?Kapellskäris ei ole veel reisijatele terminali minekuks vajalikku tuubust,? ütles ASi Hansatee turundusdirektor Viljar Jaamu. ?Seetõttu kardetakse, et autota reisijad satuvad omapead sadama territooriumile?. Tuubuseks nimetab Jaamu ehitist, kustkaudu reisijad väljudes terminali saavad suunduda.
    Tuubuse puudumine ahistab Eestist Rootsisse reisijaid esialgse info kohaselt veebruari lõpuni. ?Siis peaks reisijad ka Paldiskist Rootsi sõita saama,? lootis Jaamu. Lootust tuubuse valmimiseks suurendab asjaolu, et ka Silja Europa kavatseb Stockholmi asemel Turust Kapellskäri sõitma hakata. Seni on seda Kapellskäri sadamat kasutanud Viking Line.
    Rootsi sõitjatele on peatselt pärsitud ka võimalus sinna Soome kaudu jõuda. ?Tallinnast ei välju alates märtsist ühtegi laeva, millega sõites jõuaks samal õhtul Helsingist või Turust Rootsi sõitvale Silja laevale,? rääkis turismifirma Tensi Reisid reisikonsultant Kaidi Poolakese.
    Olukorra põhjustab Silja Line otsus tuua Turust väljuva laeva väljumiskellaaeg varasemalt 21,15-lt 18.30-le. ?Nüüd jääb Tallinnast laevaga Helsingisse jõudnul Turusse sõitmiseks aega poolteist tundi,? rääkis Poolakese. ?Vahemaa on aga 200 kilomeetrit ja lisaks peab buss kohal olema tund enne laeva väljumist.?
    Terve ööpäev kulub reisijal ka Stockholmist Helsingi kaudu Tallinna sõitjal. Hommikul Helsingisse jõudnu on fakti ees, et Tallinnasse saab ta sõita alles kell 18.
    Põhjus, miks Hansatee Baltic Kristina Tallinna asemel Paldiskist väljuma pani, peitub Viljar Jaamu sõnul kahe sadama lühemas vahemaas. ?Nüüd saame ühe otsa sõita kümne tunniga, koos laadimisega sõidame ööpäeva jooksul edasi-tagasi,? väitis Jaamu. ?Tallinnast Stockholmi sõiduks kulub aga 17 tundi.?
    Selles, kuidas tulevased Rootsi-reisijad reisijad Paldiskisse saaksid, Jaamu probleeme ei näe. Tema kinnitusel on juba kaks bussifirmat, Taisto Reisid ja Harjumaa Liinid, tundnud huvi reisijate Paldiskisse vedamise vastu. Esialgu kavatseb Hansatee aga rõhu panna autodega reisijatele, kes saavad kiirema ülesõiduvõimaluse.
    Reisijate arvu kasvu Hansatee siiski ei plaani. ?Rohkem arvestame sõiduhinna tõstmise ja kulude kärpimisega,? kinnitas Jaamu.
    Kasvu loodab Hansatee aga kaubaveos. Praegu kuulub kogu kaubavedu Eestist meritsi Rootsi Hansateele. Lisaks igal õhtul väljuvale Baltic Kristinale väljub igal hommikul Paldiskist ka mootorlaev Kapella ning kaupa veab ka Tallinnast ülepäeviti väljuv Regina Baltica.
    Esialgu on ümberkorraldused kaubaveos toonud siiski ka segadusi. Nii kurdavad autovedajad, et Hansatee pole suutnud nendega veo ja hindade suhtes läbirääkimisi pidada. ?Kõige rohkem häirib autovedajaid teadmatus,? ütles Alu Veoki juht Aivo Härmaste. ?Laeva väljumiskoha suhtes vahet pole ? väljugu või Pärnust.?
    Muudatused laevade väljumispaigas ja arusaamatused klientidega said alguse, kui AS Hansatee ja seni Stockholmi liinil opereerinud Estline?i omanik Eesti Merelaevandus sõlmisid detsembri alguses Regina Baltica ja Baltic Kristina laevapereta prahtimislepingud.
    Tallinki kaubamärgi all opereerib Hansatee lisaks Baltic Kristinale ja Regina Balticale ka Helsingi liinil laevadega Fantaasia, Meloodia, ja Vana Tallinn ning Tallink AutoExpress ja Tallink Express 1.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.