300 reisijat mahutav kiirlaev hakkab järgmisel aastal Tallinna ja Helsingi vahel kurseerima 6 korda päevas. Lindaliini andmetel läheb Peterburis ehitatav laev maksma 5,5 miljonit USA dollarit ehk 90 miljonit Eesti krooni. Projekti rahastab Hansaliising.
Uus laev võimaldab sõita kiirusega 55 sõlme tunnis. Tallinnast Helsingisse tahetakse jõuda tunniga, millest 45 minutit kulub merel ning 15 minutit sadamas manööverdamiseks. Firma juhtide sõnul on laeva eelis ka see, et see sildub nii siin kui ka sealpool lahte kesklinnas.
Eckerö Line?i Eesti filiaali juhataja Katrin Sirk Auna sõnul paneb Lindaliini projekti puhul imestama laeva kiirus ja graafiku tihedus.
?See on riskantne projekt,? märkis konkureeriva firma esindaja Sirk Aun. ?Ühe tunniga on võimalik üle lahe sõita ainult vaikse ilmaga. Eesti ja Soome vahel on aga sageli väga tormine ning kõrgete lainete puhul venib ülesõit 1.45ni.? Sirk Aun lisas, et katamaraanide kütus on väga kallis ning mida kiiremini sõita, seda enam kulub ka kütust. ?Neil hakkab raske olema ajagraafikust kinnipidamisega,? ennustas ta.
Nordic Jet Line?i pressiesindaja Sigrid Tammese sõnul võimaldavad praegu Helsingi ja Tallinna vahel kurseerivad katamaraanid arendada kiirust kuni 38 sõlme. ?Kui uuele laevale kavandatakse peale võtta ka autod, siis on tunni ajaga üle lahe saada küll ilmvõimatu,? kommenteeris Tammes. ?Hea ja terve konkurents on muidugi teretulnud ning sellest võidab ainult klient,? ütles ta ning lisas, et reisijate puuduses ta probleemi küll ei näe.
Möödunud aastal tuli turule Silja Super SeaCat, mis Eckerö Line?i juhataja hinnangul näitas, et nõudlus on ikkagi piisavalt suur ning reisijaid Tallinna?Helsingi liinil jätkub.
13 korda päevas Tallinna ja Helsingi vahel lende korraldava Copterline Eesti juhataja Tõnis Lepp on seisukohal, et reisija jaoks pole trump kiirus, vaid hoopis see, kuidas klienti teenindatakse. ?Kui üle lahe hakkaks käima kümnele inimesele mõeldud laev, kus oleksid nahkistmed ja kvaliteetne teenindus, oleks meil põhjust muret tunda reisijate mahu vähenemise üle,? ütles Lepp. ?See laev on aga taas üks 300 reisijaga kombinaat.? Copterline plaanib lähinädalatel tõsta lendude arvu 30ni kuni tiiburlaevade navigeerimise alguseni. Kopter võimaldab peale võtta 12 reisijat, keda teenindab kuus inimest. Möödunud aastal oli ühe lennu ajal pardal keskmiselt neli reisijat.
?Ega me ei kadesta, kui keegi tuleb välja hea ideega ja selle ka teoks teeb,? ütles Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant. ?Kas reisijaid jätkub ning kuidas turg jaotub, sõltub kõik pilti hinnast.?
Enn Pandi sõnul on 5,5miljoniline laev üsna normaalse hinnaga, sest mõne aasta vanuse katamaraani saab praegu kätte umbes 2 miljoni dollari eest.
Lindaliini AS ei soostunud uut projekti lähemalt tutvustama, sest leping allkirjastatakse alles järgmisel nädalal.
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele