Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telefoniga suhtlemise reeglid kehtestab mobiiliomanik ise
Tööelus igapäevaseks muutunud mobiiltelefon aitab meil operatiivselt lahendada paljusid probleeme, muutes meid kergesti kättesaadavaks.
Mobiiltelefonimüüjad jagavad heldelt nõuandeid, kuidas telefoniaparaati kohelda, et ta meid hästi ja kaua teeniks. Käitumisreegleid kaasa ei anta, ilmselt arvestatakse ostja hea kasvatuse ja kommetega.
Tavaelus oleme me aga nii mõnigi kord oskamatu või hoolimatu mobiilikasutaja meelevallas. Siit tulenevalt mõned soovitused.
Paljuski saab mobiiliomanik reeglid kehtestada ise.
Mobiili kuritarvitamise vältimiseks ärge trükkige oma ametikaardile numbrit, vaid kirjutage see hiljem juurde, kui olete kaardi saaja korrektsuses veendunud.
Trükitud või hiljem lisatud numbri korral öelge kaardi saajale, mis kellani võib ta teid tööküsimustes tülitada.
Juhul kui teile helistatakse ebasobival ajal (olete nõupidamisel, autoroolis) paluge helistajal võtta uuesti ühendust ja nimetage aeg, mis teile sobib. Helistaja pealetükkiva soovi puhul kohe vestlust jätkata, katkestage teda ja korrake veelkord teile sobilik aeg. Kõne lõpetuseks sobib kolm sõna: ?Tänan teid, nägemist!?
Esitlege end. Küsige esmalt, kas helistasite sobival ajal, kui vastus on eitav, küsige millal võite uuesti ühendust võtta.
Rääkige telefoniga vaiksel häälel, kontrollige, et teie kõne ei häiriks ümbritsevaid kolleege, sõpru jne.
Kõnest huvitatud poolena, kui olete jätnud teate postkasti palvega tagasi helistada ja seda tehakse, küsige kas te saate helistajale uuesti ise tagasi valida. Kõikide majanduslikud võimalused ei ole võrdsed ja teile tagasihelistamine on lisakulu.
Kontrollige, et tööajal teie poolt võetud kõne ei oleks lihtsalt lobisemine.
Juhul kui olete olukorras, kus peate telefoni laenuks paluma, küsige telefoniomanikult, kuidas te saate kõne maksumuse kompenseerida.
Läbirääkimistel, nõupidamistel, restoranis tuleb mobiiltelefon välja lülitada. Alati on igal reeglil erandeid. Elu teeb vahel omapoolsed korrektiivid. Kui kõne on absoluutselt vältimatu, siis võtke kasutusele kõik hetkel sobivad vahendid, et ümbritsevaid teie kõneootamine võimalikult vähe häiriks.
Nõupidamisele eelnevalt jätke oma telefon sekretäri kätte, paluge tal teatada, millal saab teile uuesti helistada. Teile absoluutselt vältimatu kõne saabumisel paluge sekretäril teile nõupidamisruumi tuua kirjalik teade kõne kohta, paluge luba lahkuda ja pidage oma kõne teises ruumis. Juhul kui ootate kõnet, informeerige sellest koosoleku juhatajat, sellisel juhul teate saamisel piisab lahkumisloa saamiseks vaid pilguvahetusest.
Absoluutselt keelatud on mobiiltelefon teatris ja kontserdil. Rangelt tuleb pidada meeles, et telefon välja lülitataks või hoopis koju jäetaks.
Üldiselt on kogu maailmas mobiiltelefonide kasutamine ametlikes olukordades praktiliselt minimaalne, sama saab täheldada ka Eestimaal ? näiteks traditsioonilisel Tegevjuhtimise Konverentsil Pärnus, kus kohtub mitme päeva kestel praktiliselt kogu Eesti ärieliit, ei ole kuulda mobiilihelinaid ega näha mobiiliga suhtlevaid konverentsil osalejaid.
Autor: Tiina T?at?ua