580 töötajast koondab MTV3 150 inimest. Teatest vapustatud MTV3 töötajad korraldasid esmaspäeval hoiatusstreigi, marssides keset päeva töölt minema ning jättes uudistesaated edastamata. Eilseks olid töötajad kohtadel tagasi ning saatepäev kulges tavapäraselt.
Eesti Tele2 e-kommertsi osakonna direktori Andres Jõesaare sõnul ei ole üllatav mitte niivõrd koondamine, kuivõrd see, et kõik toimub nii järsku. Sarnase protsessi tegi MTV3 läbi ka 80. aastatel, mil samuti tundus, et läheb hästi ning raha heade kodumaiste programmide tootmiseks on küll.
?Erinevalt Eesti Televisioonist, mis ei peatunud enne kui miinuses, on soomlased hakanud asjaga tegelema enne, kui asi päris hulluks läks,? ütles Jõesaar. ?Soomlased tahavad nullist plussi saada, nii palju on vahet.?
Telekanali saneerimiskava järgi vähendab MTV3 omatoodangu mahtu, suurendades saadete sisseostmist eratootjatelt. MTV3-le endale jäävad päevauudised, aktuaalseid sündmusi kajastavad saated ning spordiuudised.
Päris ei jää uuendustest puutumata ka uudised, mida MTV3 tegevdirektori Ilkka Kylmälä sõnul on viimased 20 aastat toodetud praktiliselt muutmata kujul.
MTV3 töötajatele näivad uuendused liiga radikaalsed, eriti kui arvestada, et viimase aasta jooksul on niigi koondatud umbes sada inimest.
Töötajate usaldusmees Pekka Niemiaho ütles ajalehele Helsingin Sanomat, et kardab kvaliteedi langust ning ei mõista, kuidas senist saatemahtu jätkata suudetakse.
Tulevast nädalast algavad MTV3 juhtkonna ja töötajate ametiühingute vahel läbirääkimised koondamiskava üksikasjade üle.
Eesti suurimat eraraadiote ketti haldava ASi Trio LSL nõukogu esimees Rein Lang lausus eile, et taoliste ?kolosside reorganiseerimine pole kusagil läinud valutult?. Langi sõnul on MTV Euroopas omaette fenomen, kus ?eraringhäälingust on kujunenud samasugune monstrum nagu avalik-õiguslikust televisioonist?. Ühe inimese tööd teeb kolm inimest, kritiseeris Lang.
MTV3-le sai probleemiks konkurendi ? SanomaWSOY Neloneni tulek, mis lõi üle osa reklaamiturust ja viis alla reklaami hinna.
Prognoositud kahele miljardi Soome marga suuruse kasvu asemel jäi telereklaami turg mullu 1,3 miljardi marga ehk 3,4 miljardi krooni tasemele, millest MTV osa on miljard marka. Kogu meediareklaami turu maht oli Soomes 6,6 miljardit marka ehk üle 17 miljardi krooni.
Lisaks koormavad MTV3 ja Neloneni maksud, mis tuleb reklaamitulust tasuda Soome avalik-õiguslikule raadio- ja telekanalile Yleisradio. MTV maksis mullu 340 miljonit marka ja Nelonen 100 miljonit.
Soome transpordiministri Olli-Pekka Heinoneni sõnul on maksud siiski ?lähiajal? kadumas.
Ajaleht Helsingin Sanomat kirjutab, et viie miljoni elanikuga Soome turg on liiga väike, et kaht kommertstelekanalit ära elatada. Seda enam, et tulemas on ka digitaaltelevisioon.
MTV3 kuulub meediakontserni Alma Media, mille põhiosanik on Rootsi Bonniers AB. Alma Media käive oli mullu 2,9 miljardit Soome marka. MTV3 käive oli eelmisel aastal 1,1 miljardit ja kasum 48 miljardit marka.
Hoolimata ?uue meedia? sektoris vallandunud koondamiste lainest ei kavatse Soome MTV3 emafirma Alma Media oma senist strateegiat muuta.
Kui CNN, CBS, MTV, New York Times ning paljud teised meediakanalid on hiljuti teatanud koondamistest ja investeeringute vähendamisest uue meedia sektoris, siis Alma Media tegevjuht Matti Packaléni sõnul nende kontsernil selliseid plaane ei ole.
?Me ei ole usku kaotanud. Me ei ole isegi kaalunud, et võiksime senist kurssi muuta. Meie strateegia on olla tegev igal alal,? ütles Packalén.
Alma Media optimism võib osaliselt johtuda sellest, et kontsernil on õnnestunud näiteks Kauppalehti võrguteenused tasuvaks muuta. Omal käel saab hakkama ka Iltalehti, ehkki algselt investeeritud summad on tagasi maksmata.
Sellest hoolimata tõi uue meedia sektor Packaléni sõnul kontsernile läinud aastal kahjumit 50 miljonit Soome marka ehk 131 miljonit krooni.
?Arvan, et pikas perspektiivis ei ole suundumused ja arusaamad muutunud, kuid paaniline kiire on alalt kadunud,? ütles lehele Soome Talentumi tegevjuht Harri Roschier.
Meediafirmad näevad edaspidi arvestatava rahastamisallikana mobiilse interneti teenuseid. Seni on Alma Mediale ja SanomaWSOY-le WAP-teenused pettumuse valmistanud. Mõlemad on avanud mobiilside portaalid, kuid teenuse kasutajaid on veel väga vähe.
Packalén on aga mobiilse interneti edus veendunud ning juhib tähelepanu sellele, et juba praegu on tekstisõnumite saatmine mahult suurem ?bisnis? kui telereklaam kokku.
Seotud lood
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele