Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee erastaja on vahetumas

    Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on seisukohal, et tuleb alustada Eesti Raudtee erastamisläbirääkimisi konkursil teiseks tulnud Baltic Rail Service?iga, kui alles detsembrikuus parimaks pakkumiseks tunnistatud Rail Estonia jätab 28. veebruariks sõlmimata lepingu strateegilise investoriga, ütles eile ministri nõunik Andrus Villem.
    Rail Estonia nõustaja Joakim Helenius jäi eile vastuse võlgu, kas Rail Estonia suudab veebruari lõpuks investorit esitleda. ?Olukord on komplitseeritud,? ütles Helenius.
    Kinnitamata andmetel lükkas Rail Estonia poolt viimati investorina esitletud Ameerika raudteefirma Union Pacific Railroad tagasi kokkulepped osalemiseks Eesti raudteeäris. Samuti pole seniajani teatanud huvist Eesti Raudtee vastu CSX Corporation, Rail America ja Canadian Pacific Railway, keda võiduka pakkumise juht John Orrison võimalike investoritena erastamisagentuuri nõukogule tutvustas.
    Erinevalt Jürgensonist asus erastamisagentuur seisukohale, et erastamisläbirääkimiste peatamine Tallinna halduskohtu poolt lükkab edasi Rail Estoniale investori esitlemiseks antud tähtaja.
    ?Kui läbirääkimised on peatatud kuni 14. märtsil toimuva kohtuistungini, siis tähendab see sisuliselt Rail Estoniale antud tähtaja edasilükkumist,? ütles Eesti Raudtee erastamise töögrupi liige Katrin Kivi.
    Eesti Raudtee erastamisel paremuselt teiseks tunnistatud Baltic Rail Service BRS ähvardab erastamisagentuuri 30 miljoni krooni suuruse kahjunõudega, kui Rail Estoniaga pole sõlmitud tehingut veebruari lõpuks ning 1. märtsist ei alustata läbirääkimisi BRSiga.
    Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ja erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik said eile BRSi juhtidelt kirja, kus nõutakse selgitust erastamisprotsessi kohta ja hoiatatakse võimalikust kahjunõudest.
    BRS juhib tähelepanu, et kõik pakkujad pidid juba esimese vooru pakkumises, s.o 2000. aasta juulis, esitlema oma strateegilisi partnereid, mida aga ei teinud võidukas Rail Estonia. ?Oleksime tänulikud, kui Te avalikult teataksite Rail Estonia strateegilise investori nime,? kirjutavad BRSi juhatuse esimees Edward A. Burkhardt, Jarvis Plc peadirektor Paris Moayedi ja BRSi juhatuse aseesimees Guido Sammelselg.
    ?Meie ettevalmistused Eesti Raudtee erastamiseks on olnud nii põhjalikud ja kulud nii suured, et püüame oma õiguse kätte saada,? ütles Sammelselg.
    Mitu erastamisagentuuri nõukogu mitu liiget kinnitas, et ei usu Rail Estonia võimesse Eesti Raudteed erastada. ?Need, keda esitleti võimalike investoritena, on kõik ära kukkunud,? ütles Ignar Fjuk Reformierakonnast. ?Pole mõtet otsida nõela heinakuhjast, kui seda seal ei ole,? ütles Tiit Tammsaar Maarahva Erakonnast.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.