Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Mondeo ei petnud lootusi

    Uue Ford Mondeoga proovisõidul olles hakkab pikapeale juba imelik. Seda tähelepanust, mida osutavad vaat et kõik Fordi roolis ringi kulgevad kaasliiklejad. Ikka ja jälle ilmub kõrvale mõni Sierra, mille juht pärani silmadega küljeaknast välja vaatab ja uut autot uudistab.
    Et uus Mondeo on täielikult kavandatud arvutiprogrammi abil, annab tunda kohe, kui rooli taha istuda. Vasak küünarnukk kaob ukseõnaruses olevale käetoele, parem keskkonsoolil olevale laekale, iseenesest ilmub parema käe alla käigukang ning piisab vaid vasakut käe sõrmed kokku pigistada ja ongi rool peos.
    Rooli saab liigutada üles-alla, sisse-välja, samuti saab elektriliselt juhiisme kõrgust reguleerida. Sobiva sõiduasendi leidmine on garanteeritud iga kehakujuga inimesele. Ja ehkki iste on saksalikult kõvavõitu, on ta väga heade külgtugedega ning seal istudes tunned end sama turvaliselt kui ema süles.
    Kui võrrelda uue Mondeo nn töökeskkonda tema peamise konkurendi, uue VW Passatiga, siis on vahe vaatamata sarnasele armatuurikujundusele tajutav. Kui Passatit iseloomustavad elegantsed viimistlusmaterjalid ja salongivalgustuste rohkus, siis Mondeo materjalivalik tundub olevat veidi lihtsakoelisem kuid samas nooruslikum. Terve salongi peale leiab Fordist vaid ühe valgustuse ? tagavaatepeegli kohal.
    Samas on Fordil märksa olulisemaid plusse. Kahe üle keskmise pikkusega mehe proovisõidul teineteise taga istudes selgub, et tagaistmel jääb vähemalt paar-kolm sentimeetrit tühja põlveruumi, mis on haruldane isegi klass kogukamatel autodel.
    Olgu salongiga kuidas on, igatahes Fordi 2-liitrine bensiinimootor on Passati omast oluliselt võimsam ning dünaamilisem. Kui Passati 115 hj mootoriga peab gaasipedaali üsna kõvasti tallama, et paigalt võttes mootor välja ei sureks, siis Ford oma 145 hobujõuga astub minema samasuguse ükskõiksusega nagu oleks tegemist diiselmootoriga. Võimsust ja pöördemomenti jagub iga käigu jaoks ning linnasõit on täiesti muretu ning pingevaba.
    Veelgi parem on olukord maanteesõidul. Pikk teljevahe, kiirustundlik roolivõimendi, piisavalt jäik kere ja vedrustus teevad sõidu nii mugavaks, et hakkab lausa kahju kui teekond otsa lõppeb.
    Kiirendust ja tippkiirust kahjuks proovida ei õnnestu, sest ilmastikuolud on selle talve ühed hullemad. Seevastu tõestab auto igati sobivust meie kliimasse. Enam kui 20kraadise pakase juures muutuvad külgmised esiaknad kiiresti puhtaks, salong soojeneb hetkega jne. Häirima hakkab vaid see, et nii esi? kui tagaklaasi soojenduse lülitab välja aegrelee ja seda juba siis kui aken vaevalt sulama on jõudnud hakata. Nii peab iga natukese aja tagant soojenduse uuesti sisse lülitama.
    Uuel Ford Mondeol on vana mudeliga sama ainult nimi, tegemist on nii väliselt kui sisemiselt täiesti uue autoga. Auto on väliselt sarnane Focusega ja seda just eest ja külgvaates. Tagatuled mõjuvad veidi võõristavalt, sellise klassi autolt ootaks veidi konservatiivsemat lahendust. Võrreldes vana mudeliga on auto ruumikam, mida väljast vaadates eriti ei adu. Tõsiselt on mõeldud autosolijate mugavusele ja ruumikusele. Esiistmete seljatugede tagakülgedel on õõnsused, mis võimaldavad ka pikematel reisijatel end tagaistmel mõnusalt tunda. Eriti hea mulje jätab juhi sõiduasendi mugavus. Stiilselt on ühendatud salongi interjööri heledast metallist detaile. Uus Mondeo on vaikne, mootorimüra kostub salongi ainult kiirendamisel. Sõidumugavusele ei saa midagi ette heita ning uus 2-liitrine mootor pakub võimsust isegi pea olematu läbisõidu korral.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.