Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Salakütus Balti jaamas
Salakütus toodi Venemaalt Eestisse veduri kütusepaagis, mis mahutab korraga viis kuni kuus tonni. Vedur aeti EVR Ekspressile kuuluvale Balti jaama raudteeharule paigaldatud spetsiaalse angaari kõrvale, kuhu kütuseveok sisse sõitis ja vedelik hakkas voolama.
Sellisest tegevusest olid teadlikud peaaegu kõik möödasõitvate vedurite juhid, kes oma koha kartuses ei julgenud aga asja avalikuks teha.
Vedurimeeste Ametiühinguliidu juhatuse esimees Tõnu Väät ütles eile, et talle on vedurijuhid kahtlasest tegevusest raudteel paiknevas angaaris rääkinud. Tema hinnangul ei saanud selline asi toimuda ilma juhtkonna teadmata. ?Ega angaari ikka ilma juhtkonna loata püsti panna saa,? lausus ta.
EVR Ekspressi tehnikadirektor Gunnar Zirk tunnistas, et kütuse pumpamine autodesse on kõnealuses angaaris tõesti aset leidnud, kuid ta kinnitas, et see toimus juhtkonna loata ja tänaseks vahistatud endine peadirektor ja praegune juhatuse liige Anti Selge polnud kütusevargusega seotud. ?Ma ei tea, kuidas see võimalikuks sai,? lausus Zirk.
Kaitsepolitsei komissar Henno Kuurmann ei soovinud enne Selgele süüdistuse esitamist selle võimalikku sisu kommenteerida. Ta palus helistada tagasi täna, mil lõpeb Selge vahi all pidamise esialgne tähtaeg.
Praegu tühjana seisev lukustatud angaar paigaldati Zirki sõnul tulevikku silmas pidades ja oli mõeldud raudteefirma võimsuste kasvu korral vagunite hoolduseks. Ta ütles, et praegu käib ettevõttes sisejuurdlus, on tugevdatud turvameetmeid ja toimub pidev kontrollimine.
Selge ja Zirk töötavad mõlemad peale EVR Ekspressi ka ASis Edelaraudtee projektijuhtidena, jagades seal ühist kabinetti. Vedurimehed on seoses nende töölevõtmisega avaldanud umbusaldust Edelaraudtee juhatuse liikmele Henn Ruubelile.
?Teguviis, mismoodi need mehed Edelaraudteel asju liigutavad, ei kannata mingit kriitikat,? ütles umbusaldusavaldusele alla kirjutanud Tallinna depoo vedurijuht Mart Klaassen. Muu hulgas mainis ta Tartu depoo tühjaks tassimist ja Narvast tööliste puhkemaja äraviimist teadmata kuhu. Salakütuseäri kohta raudteele püstitatud angaaris ütles Klaassen, et temale on sellest rääkinud Balti depoo vene rahvusest vedurijuhid, kes aga ei julge oma koha kartuses avalikult midagi öelda.
Edelaraudtee juhatuse esimees Henn Ruubel ütles, et ei soovi salakaubaveoga seonduvat kommenteerida enne, kui kaitsepolitsei on asjaosalistele süüdistuse esitanud.