• OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,65
  • OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,65
  • 27.07.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juchnewitsch jätkab BRSi kiusamist veduriostudega

Eesti Raudtee nõukogu toetas BRSi tahte vastaselt juhatuse ettepanekut kuulutada lähiajal välja konkurss täiendavalt viie veduri ostmiseks, et vahetada välja amortiseerunud tehnika.
BRS kavatseb otsuse kohe pärast 66 protsendi aktsiate omandamist tühistada, sest näeb selles vastuolu oma äriplaaniga, ütles erastamisvõitja esindaja Eesti Raudtee nõukogus Mark Rosner.
BRS kavatseb Rosneri sõnul kuus kuud pärast erastamislepingu sõlmimist Eesti Raudteele tuua 74 üle 20 aasta vana Ameerika päritolu vedurit, mistõttu pole vajadust varasemate ostude järele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Arvan BRSi seisukohast halvasti, sest meie ei tea, kui kaua erastamine kestab,? ütles Juchnewitsch. ?Nende äriplaan võib realiseeruda sügisel või alles aasta pärast, kuid vedurite puudusel oleme kaotanud iga päev 1?2 rongi, mis võrdub kuni 2 miljoni tonnise aastamahuga.?
Rosner kuulub Eesti Raudtee nõukogusse, omades samal ajal erastamisagentuuri volitusega nõukogu otsuste suhtes vetoõigust. Rosner ütles, et ta ei kasutanud kolmapäeval vetoõigust, sest peab konkursi ettevalmistamist mõttetuks, aga siiski rahumeelseks kompromissiks.
Juchnewitsch valmistab konkursi tingimused ette 29. augustil toimuvaks nõukogu istungiks.
Eesti Raudtee peab konkursiga silmas sarnast tehingut, kui BRS püüdis kevadel nurjata Juchnewitschi korraldatud ligi 120 miljoni krooni suurust viie kasutatud veduri liisimist Ukraina Luganski veduritehasest. Osa nendest veduritest on praegu saabunud Eestisse ning erastamisagentuur lubas tehingust tuleneva kahju BRSile kuni 100 miljoni krooni ulatuses kompenseerida.
Kui Juchnewitschi soovitud Luganski vedurite veovõime on 5000 tonni, siis vanadel Ameerika veduritel väidetavalt vaid 3000 tonni, mistõttu tuleb neid sama kaubakoguse äravedamiseks kaks korda rohkem rongi ette haakida.
Teisipäeval sattus küsimärgi alla BRSi võime tasuda ER aktsiate eest viimaseks tärminiks 31. augustil, sest Hansapank ja Swedbank lahkusid tehingut rahastama pidanud rahvusvahelisest pangasündikaadist ning EBRD direktorite nõukogu lükkas laenu üle otsustamise määramata ajaks edasi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 6 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele