Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Audi A6 saabus koos uudse käigukastiga

    Kui äsja Eestisse jõudnud uus Audi A6 tänaval vastu tuleb, peab olema tõsine autofänn või vähemalt endise A6 omanik, et hoobilt uus variant eelmiste seast ära tunda. Kaks tiiru autole peale tehes on üht-teist uut küll märgata: S6 nägu meenutav kapott ja ninaosa, veidi teise kujuga pamprid, veidi muudetud tagatuled ja veel nipet-näpet, mis paraku võhiku silmale siiski märkamatuks jäävad. See aga ei tähenda, et A6 facelift pelgalt kära tekitamiseks tehtud. Peamised uuendused seisnevad auto sisemuses, eeskätt uues multitronic käigukastis.
    Kõigepealt oli autol manuaalkäigukast, siis leiutati astmeline automaatkäigukast. Veidi aega hiljem avastati, et neid kahte saab ka kokku sobitada, ning nii sündis tiptronic käigukast. Samal ajal on siin ja seal kasutatud ka CVT, ehk variaatorkäigukaste. Maakeeli öelduna on tegemist automaatkäigukastiga, millel puuduvad astmed, ehk kiirus muutub rihmülekande abil sujuvalt nagu oleks kaks vastastikku asetsevat koonust omavahel kummipaelaga ühendatud. Kui paela piki koonuseid edasi?tagasi liigutada, pöörleb kord üks koonus kiiremini, siis teine jne. Paraku on olnud sellise süsteemi puuduseks rihmülekande nõrkus. Nüüd on CVT käigukastidel lastehaigused läbi põetud ning rihmülekande asemel võetud kasutusele tugevast materjalist kettülekanded ning need võimaldavad kasutada variaatorpõhimõtet juba üsna suurtel ja võimsatel autodel. Sama süsteemi võttis aluseks ka Audi, lisades omalt poolt variaatorülekandele käikude käsitsi lülitamise võimaluse. Elektroonika kaasabil leiti võimalus fikseerida ülekanne 6 erinevasse asendisse ja nõnda sündiski uus multitronic käigukast.
    Proovisõit multitronic käigukastiga Audi A6ga on elamus omaette. Jõuallikaks uuenenud 2,4-liitrine V6. Kiirendades seisab tahhomeetri osuti peaaegu paigal, selg on aga pidevalt istmes. Tänu kokku hoitud astmete vahetusele kuluvale ajale ja jõumomendi pidevale maksimaalsele ärakasutamisele on variaatorkäigukastiga auto kiirendus võrreldes eelkäijaga ligi sekund parem. Uus 2,4-liitrise mootoriga A6 kiirendab paigalt 100 km tunnikiiruseni 9,4 sekundiga, tiptronic käigukastiga auto teeb sama asja ära 10,2 sekundiga.
    Kütusekulu on aga seevastu väiksem ja mitte vähe. Kui seni neelas automaatkäigukastiga A6 linnas 15,4 liitrit sajale kilomeetrile, siis uue käigukastiga 14,2. Maanteel on numbrid vastavalt 7,6 ja 7,0 ning keskmiselt 10,5 ja 9,6. Proovisõidul mõõdetud kütusekulud näitasid, et isegi sissesõitmata mootoriga autol ei ole keskmise kulu saamine alla 10 liitri suur kunst. Mootori pöörded püsisid maanteesõidul valdavalt 2000 pöörde juures minutis, linnas koguni vaid 1200 pöörde juures. Samas on V6 sellises pööretevahemikus saadaval olev 170-200 Nm pöördemoment ökonoomseks sõiduks täiesti piisav.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.