• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 27.08.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Madal hierarhia aitab partnerlussuhetele kaasa

Partnerlussuhete loomine töötajatega algab tööst olemasolevate töötajatega ning organisatsioonikultuuri arendamisest vastavalt püstitatud eesmärkidele.
Uute töötajate värbamisel on väga oluline osa organisatsiooni tutvustamisel ning sarnaste väärtuste leidmisel. Lisaks ametikohal nõutavale pädevusele tuleks kindlasti enam tähelepanu pöörata ka nn pehmele poolele ehk isiksusele ja väärtushinnangutele.
Partnerlust töötajaga võib vaadelda kaheti. Esiteks võime lähtuda n-ö ettevõtja-tüüpi mõtteviisist, kus töötaja, olenemata tema ametikohast organisatsioonis, mõistab äriprotsesse terviklikult ning esindab igapäevases tegevuses eelkõige omaniku huve. Ettevõtja-tüüpi mõtteviisi ning käitumist ootame teadlikult enamasti tippjuhtkonda kuuluvatelt inimestelt. Ent keskmise suurusega ja väikeste ettevõtete puhul, kus juht on ka omanikuna igapäevaselt ettevõtte tegevusega seotud, laieneb see ootus sageli teadvustamatult tervele organisatsioonile. Omanik-juht ei loo seejuures teadlikult partnerluse tekkimiseks vajalikke tingimusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teiseks võime lähtuda organisatsioonipoolsest partnerlusest, kus võrdne suhtlus eeldab nii ettevõtte kui ka töötaja algatust. Sellisel juhul saame rääkida teadlikult kujundatud ning arendatud organisatsioonikultuuriga ettevõttest, kus töötajat väärtustatakse ettevõttes partnerina. Siia kategooriasse kuuluvad ettevõtted, mille puhul loovad olulise väärtuse just konkreetsed inimesed. Seevastu suurtes tootmis- või teenindusettevõtetes pärsib partnerlussuhte loomist kõigi töötajatega nii organisatsiooni suurus kui ka ülesanne.
Lihtsamas käsitluses võiks need kaks arusaama ühendada tervikuks, mida iseloomustab ettevõtjakesksus ning suhtlustasandi võrdsus. See väljendub kõige paremini keskmise suurusega ja väikestes organisatsioonides, kus kõigil töötajatel on side ettevõtte kui tervikuga ning ettevõtte käekäik sõltub otseselt iga töötaja panusest.
Partnerlusest on kindlasti oluline osa organisatsioonikultuuril. Mida teadlikumalt organisatsioon oma kultuuris partnerlussuhet väärtustab, kujundab, arendab ning suudab seda kõigile töötajatele teadvustada, seda tõsisemalt saame mõtestatud partnerlusest rääkida.
Et kujundada töösuhtest partnersuhe, on kindlasti vaja, et inimese ja organisatsiooni vahekorras valitseks usaldus, pooltel oleksid sarnased väärtushinnangud ja nad sooviksid areneda samas suunas.
Lisaks teadlikult arendatud organisatsioonikultuurile soodustab partnerlussuhte tekkimist organisatsiooni madal hierarhiline ülesehitus, mis on omane eelkõige väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele.
Teisisõnu ? mida lähemal on teineteisele tippjuhtkond ning eesliini töötajad ning mida rohkem läbipaistvust, arengut ning edasiminekut lubab organisatsioon, seda paremad on heade partnerlussuhete loomise eeldused.
Autor: Maria Veltmann

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele