Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olmekiirabi päästab muredest

    Tallinna Tuletõrje- ja Päästeameti ja Tallinna Linnavalitsuse koostöös tegevust alustanud abitelefon esmaseks ülesandeks on aidata kokku viia abivajajad ja firmad, kes pakuvad mingit konkreetset olmeprobleemide lahendamisega seotud teenust. ?Korteriühistutel on tavaliselt olemas tööjaotus, kuidas ja mida olmeavarii korral teha, seega on abitelefoni põhilisteks kasutajateks arvatavalt just eramajaomanikud,? kinnitab Tallinna Tuletõrje- ja Päästeameti direktori asetäitja Karli Sassi.
    Abitelefon toimib väga lihtsalt - inimene helistab telefonil 1345, räägib dispet?erile ära oma probleemi ning helistaja kas ühendatakse konkreetse ettevõttega või edastatakse info soovitud teenust pakkuvale firmale, abistaja poolt tehtud töö eest tasub klient. Hiljem kontrollib abikeskuse dispet?er, kas ja kuidas probleem lahendati. Nii langeb ära vajadus ise mööda telefoniraamatute värvikirevad ja infomahukaid lehekülgi või infotelefone vajalikku ettevõtet otsida.
    Lisaks olmemuredele oodatakse abitelefonile ka üldisemat informatsiooni, eeskätt just informatsiooni linna elus tekkinud probleemide kohta. ?Sinna võib helistada nii teadetega puuduvate liiklusmärkide kui ka viltu vajunud liiklusmärkide kohta,? kinnitab Sassi, ?Informatsioon edastatakse õigesse kohta ja nii peaks iga probleem leidma endale lahenduse.?
    Kokkuvõttes peaks 24 tundi ööpäevas abivajajatele vastav olmekiirabi päästeameti hinnangul võtma maha koormust ka hädaabinumbri 112 dispet?eritelt, sest seni pöördusid inimesed oma olmemuredega tihti just nende poole. ?Varem sai linnaelu puudutavate probleemidega pöörduda telefonil 067 vastanud linnadispet?eri poole, kuid see number lõpetas tegevuse ja nii pommitasid inimesed oma kõnedega just hädaabinumbreid,? seletav Karli Sassi. ?Abitelefon 1345 peaks aga samasugust abiteenust meie plaanide kohaselt pakkuma veelgi laiemalt.?
    Helistamine abitelefonile maksab kohaliku kõne hinna, Eesti Mobiiltelefoni või Radiolinja võrgust helistades aga võrgusisese kõne hinna. Peagi peaks lisanduma ka võimalus helistada abitelefonile ka Q-GSMi mobiiltelefonilt, ka sealt helistades on tegu tavalise võrgusisese kõnega.
    Hetkel on abitelefoni andmebaasis informatsioon umbes 50 ettevõtte kohta, kes pakuvad inimestele abi olmemurede lahendamisel. Tuletõrje ja Päästeameti kriisireguleerimisteenistuse juhataja Priit Janno sõnul on ettevõtjate huvi abitelefoni vahendusel oma teenuse pakkumise vastu väga erinev. ?On neid, kes otsisid meid ise üles ja olid abitelefoniga koostöö tegemisest väga huvitatud, kuid oli ka ettevõtjaid, keda tuli mitu korda selle idee kasulikkuses veenda,? kinnitab Janno.
    Priit Janno kinnitusel ootab abitelefon jätkuvalt kõnesid neilt firmadelt, kes on huvitatud koostööst Päästeametiga oma oskuste ja teenuste pakkumisel hätta sattunud inimestele ?Andmebaas selliste firmade kohta täieneb igapäevaselt,? sõnab ta. Firmade lisamine ning nende kontaktandmete hoidmine andmebaasis on tasuta.
    Tallinna Tuletõrje- ja Päästeameti direktori asetäitja Karli Sassi sõnul on Tallinna Abitelefoni poolt pakutavate teenuste valikut kavas projekti edukal käivitumisel edaspidi ka laiendada.
    Hetkel töötab abitelefon vaid Tallinnas, kuid teenust plaanitakse laiendada ka mujale Eestisse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.