Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Edukas on reklaambänner, mille klikitavuse protsent ulatub üle neljakümne
Üha enam ja enam tehakse bännereid, mis liiguvad ja vilguvad meie silmade ees. Inimesed ignoreerivad neid paraku, sellest ka probleem, miks bännerreklaami CTR (click through rate ehk kasutajate protsent, kes klikivad bänneril) on nii madal. Kuidas teha edukat bännerit, mille CTR on tulemusrikas, isegi üle 40%?
Interneti turundusguru Corey Rudl pakub võimaluseks teha võimalikult lihtne ja html-disainile sarnane bänner. Bänner peaks sobituma internetileheküljele nii, et poleks arusaadav, et tegemist on reklaamlõiguga, vaid näeb välja veebilehekülje enda osana. Täpsemalt selle kõige huvitavama osana, mis sunnib inimest klikkima reklaamil.
Kui bänneri klikitavuse protsent on masendavalt madal, siis veebisaidi kõige huvitavama osa CTR on vähemalt 40 protsenti ja rohkemgi veel. Seega edukas bänner on selline, millest inimene otseselt ei saagi aru, et tegemist on reklaamiga. Pigem on see inforeklaam, mis ei näe välja nagu ilutulestik.
Paljudel juhtudel valmistavad firmadele bännereid koolipoisid, kes ei tea reklaaminduse efektiivsusest ja psühholoogiast eriti midagi.
Bänneri valmistamine on tegelikult copywriter'i töö, kes loob sellele lööva sisu. Muidugi peab reklaamitava firma bänner kirjeldama eelkõige reklaamitellija teenust.
Selleks tuleb osata ühildada reklaamipinda pakkuva asutuse veebsaidi sisu ja reklaamitellija bänneri sisu nii, et bän-ner tunduks küll saidi osana, kuid reklaamiks siiski tellija teenust. Reklaamlõik tuleks igale koduleheküljele eraldi disainida.
Sellist universaalset bännerit, mis on edukas igal internetileheküljel, tegelikult ei eksisteeri. Eestis on vähe levinud vahelehtede tegemine, kuhu bänner inimese suunab. Ühe vähese hea näitena võib tuua Hansapanga, kelle koduleheküljel bännerreklaam ?tudeng tule tööle? suunas klikkija kohe avalduslehele.
Vahelehed on tegelikult väga olulised. Kui bänner reklaamib mingit kindlat ideed ja seejärel suunatakse tarbija kodulehe avalehele, tekib arusaamatus bännerreklaami järgsel klikkimisel: reklaamiti konkreetset ideed, aga kuhu ma nüüd sattusin. Sellepärast on soovitav teha vaheleht, mis lõpetab bännerreklaamis esitatud idee ja suunab tarbija sealt juba edasi kas siis firma avalehele või tootelehele.
Bännerreklaami peetakse siiani üheks kõige efektiivsemaks reklaamimise viisiks internetis. Eduka bänneri peaks välja töötama copywriter, soovitavalt paarirealise lööva tekstina või siis uudisrubriigina, mille reklaamiidee lõpetatakse või tuuakse välja vahelehel.
Autor: Üllar Tamm