Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veosekindlustus aitab katmata jäänud kaubakahjude vastu

    Vedajakesksed rahvusvahelised transpordikonventsioonid limiteerivad vedaja vastutust kauba eest, mistõttu võib kauba kahjustumise korral veosekindlustuseta kauba omanikul jääda enamik kahjudest katmata.
    Üldjuhul veab kaupasid ostja või müüja valitud (mere-, õhu-, raudtee-, maantee- vms) vedaja. Kõikide transpordiliikide vedusid reguleerivad rahvusvahelised konventsioonid (Hague-Visby, Varssavi, CMR, SMGS, SIM jne), kus on sätestatud konkreetse transpordiliigi vedaja kohustused ja vastutus ning nende ulatus. Paratamatult on nimetatud konventsioonid vedajakesksed ning vedaja vastutus iga konventsiooni puhul limiteeritud teatud arvuga SDRiga iga kahjustatud või puudu oleva kauba bruto kilogrammkaalu eest. SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võrdub ca 23 krooniga ühe SDRi eest. Mõne juhtumi puhul on vedaja vastutus isegi välistatud, ehk siis vedaja ei kanna vastutust ühe või teise sündmuse eest.
    Mida kindlustatakse. Veosekindlustustuse objektiks on üldjuhul punktist A punkti B veetavad kaubad. Erikokkuleppel on võimalik kindlustada ka veoseid, mis ei ole ostu-müügitehingu objektid, näiteks kindlustusvõtja enda omanduses olevad kaubad, mida ta veab ühest kohast teise: näituse eksponaadid, isiklikud asjad (kolimine) jne. Kindlustatakse veoseid, mida veetakse transpordivahendite või -seadmetega, mis vastavad kauba vedamiseks kehtivatele tehnilistele nõuetele. Kindlustusleping sõlmitakse rahvusvaheliselt tunnustatud Londoni Kindlustusandjate Instituudi (Institute London Underwriters) väljatöötatud tingimuste ehk klauslite alusel (Institute Cargo Clauses - ICC).
    Kindlustusleping. Sõltuvalt veotihedusest on võimalik sõlmida:
    ühe kindla veose kindlustamise leping (üksikpoliis); võipikaajaline leping ehk avatud poliis (tavaliselt üheks aastaks) mitme veose vedamiseks.
    Kindlustusmakse. Kindlustusmakse puhul on tegemist rahasummaga, mida kindlustusvõtja maksab kindlustusandjale lepingu sõlmimisel selle eest, et kindlustusselts võtab veose vedamisel riski enda kanda. Kindlustusmakse suurus sõltub kindlustuskattest ja veotingimustest ? mida ja kui kaugele veetakse, milles veetakse, kas veosel on saatja (valve) jms.
    Kindlustushüvitis. Üldjuhul hüvitatakse veose vedamisel ettenägematult tekkinud kahju (veose kaotsiminek, hävimine, kahjustumine). Veost on võimalik kindlustada kõikide riskide vastu või mõne kindla riski vastu, nagu:
    röövimine;tulekahju;liiklusõnnetus;loodusõnnetus.
    Hüvitatakse ka põhjendatud kulutused, mida kindlustusvõtja on teinud veose päästmiseks, edasise kahju ärahoidmiseks või vähendamiseks.
    ___________________________________________
    Samal teemal:
    Autor: Aleksei Kargin
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.