Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Via Hansa Eesti hea tulemuse tagas aktiivne turundus
1995. a loodud Via Hansa Eesti kuulub Via Hansa Gruppi, mille seitsme aasta vanune peakontor asub Riias ning millel on tütarfirmad Tallinna kõrval ka Vilniuses ja Peterburis. Ühe inimesega alustanud Via Hansa Eestis töötab täna kuus inimest, kogu grupis ca 40. Firma põhitegevuseks on incoming-turism ehk Baltimaadesse tulevate välisturistide teenindamine. Via Hansa Eesti põhilise klientuuri moodustavad sakslased, suure osa ka Skandinaavia ja Itaalia turistid. Eksootilisematest külalistest võõrustatakse näiteks taiwanlasi ja jaapanlasi.
Firma edukuse võtmeks peab Karing Via Hansa Eesti turundustegevust, millega alustati erinevalt kogu grupist suhteliselt hiljuti. ?Kui alguses teenindasime vaid Balti programmi Eesti osa, siis nüüd müüme ka ise aktiivselt,? selgitab Karing. Samas annab Via Hansa Gruppi kuulumine turundustegevuses mitmeid eeliseid. Kuna reisisihtpunktina on Eesti väike, siis tuleb müüa kõiki Baltimaid. Oma kontorid kõikides Balti riikides ja ka Peterburis ning ühised turundussuunad annavad võimaluse kulusid paremini balansseerida.
Lisaks oma firma aktiivsele turundustegevusele toob Karing edukuse üldise põhjusena välja Eesti ja ka teiste Balti riikide suureneva tuntuse muu maailma silmis, ehkki ootab riigilt ses osas jõulisemat panust. ?Kui soomlaste jaoks ei vaja naabermaa Eesti enam tutvustamist, siis kaugematel turgudel vajab Eesti turismisihtkohana põhjalikku ja aktiivset turundustegevust,? nendib Karing.
Incoming-firmade suurimaks probleemiks peab Karing turismi sesoonsust, kuna põhiosa turiste tuleb Eestisse maist septembrini. ?Hea, kui Eesti oleks atraktiivne ka talvel,? tõdeb ta. ?Otepää suusatamisega üksi midagi ära ei tee.? Olukorda leevendaks see, kui Eestis oleks aasta ringi põnevaid ja turistidele atraktiivseid kultuuriüritusi.
Samuti aitab sesoonsuse vastu võidelda konverentsiturism ja n-ö incentive- ehk preemiareisid. Viimaseid korraldavad näiteks suured välisfirmad, kes teevad oma firmaüritusi erinevates riikides. ?Nüüd, kus Türgis, Pariisis ja Kanaaridel käidud, avastavad nad Balti riigid,? lasub Karing. Konverentsi- ja motiveerimisreiside klientuurist on Via Hansa Eesti teenindanud kõige enam taanlasi.