Eile Teede- ja Sideministeeriumis toimunud nõupidamisel leppisid teede- ja sideminister, regionaalminister, Saare, Hiiu, Pärnu maavalitsuste ja Kihnu omavalitsuse esindajad kokku saartega lennuühenduse tihendamises 2002. aastal.
Kokkulepet rakendatakse kui Riigikogu kinnitab järgmise aasta riigieelarve lennuühendust puudutava osa valitsuse poolt esitatud kujul.
Kokkuleppe kohaselt toimib regulaarne lennuliiklus Tallinna ja Kuressaare ning Tallinna ja Kärdla vahel aastaringselt neljal päeval nädalas ja 2 korda päevas, Saaremaa ja Ruhnu vahel aastaringselt 2 korda nädalas ning Pärnu ja Kihnu vahel talveperioodil vähemalt 10 x nädalas.
'Meie eesmärk on aastaringne regulaarne lennuühendus saartega. Regulaarsus tõstab ka lennukite täituvust, sest inimesed saavad lennuühenduse peale loota ja neil tekib harjumus lennutransporti kasutada. Sel aastal on saartega regulaarse lennuühenduse sisseseadmiseks riigi eelarve eelnõusse täiendavalt ja sihtotstarbeliselt lisatud 10 miljonit krooni,' ütles regionaalminister Toivo Asmer.
Artikkel jätkub pärast reklaami
'Eelarvet koostatakse aasta kaupa, aga regulaarse lennuühenduse programm on mõeldud pikema aja peale. Soovime seda jätkata ka 2003. aastal ja hiljem. Oleme valitsuskabinetis rääkinud 3-aastasest katseajast. See on periood, mille põhjal saaks juba hinnata, kuidas regulaarne lennuühendus saartega on ennast õigustanud,' ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. 'Kindlasti otsime järgnevatel aastatel ka võimalusi, et tihendada lennugraafikut veelgi.'
2002. aasta riigieelarve projekt näeb lennuühenduseks saartega ja laevaühenduseks väikesaartega ette 18,8 mln krooni. Arvestuslikult on sellest lennuühenduseks ette nähtud 15,2 miljonit krooni ja laevaühenduseks väikesaartega (Abruka, Vilsandi, Ruhnu, Kihnu, Manija, Piirissaare, Prangli) 3,6 miljonit krooni.
Raha jaguneb 2002. aasta eelarveprojekti kohaselt maavalitsuste vahel järgnevalt:
- Saare maavalitsusele 8,75 mln krooni lennuühenduseks Tallinna ja Kuressaare ning Saaremaa ja Ruhnu vahel ning laevaühenduseks Abruka, Vilsandi ja Ruhnu vahel;
- Hiiu maavalitsusele 4,8 mln krooni lennuühenduseks Tallinna ja Kärdla vahel;
- Pärnu maavalitsusele 4,33 mln krooni lennuühenduseks Kihnuga talveperioodil ja laevaühenduseks Kihnu ja Manijaga,
- Tartu maavalitsusele 600 000 krooni lennu- ja laevaühenduseks Piirissaarega,
- Harju maavalitsusele 320 800 krooni laevaühenduseks Prangliga.